Krokan Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Har akkurat kjøpt meg et rent ADSL-modem, men klarer ikke å få det til å koble opp. Det ser ut til å synce mot sentralen, men det er alt. Planen var å sette dette i bridge og la Asus RT-N66U ta seg av resten. Noen som har tilsvarende oppsett og kan opplyse om hvilke innstillinger dere har? Har forandret VCI fra 8/32 som var forvalgt til 8/35. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 8/35 er korrekt ihvertfal ihht denne her: http://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/bredbandshjelp/thomson-speedtouch-546/oppsett.jsp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Søke litt på forumet kanskje? Da finner du fort denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1039521 Edit: ikke sikkert at den løser problemet ditt.... Endret 28. august 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Hadde lest den tråden du linker til før jeg postet innlegget mitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hadde lest den tråden du linker til før jeg postet innlegget mitt. Da regner jeg med at den ikke løste problemet ditt.... Selv har jeg ingen erfaring med modemet ditt, jeg kjører selv Telenors routermodem i bridge mode. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Det gjør jeg også pr. i dag, men håpte kanskje det nye modemet skulle klare å synce på litt høyere hastighet Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hva sier diagnostikksiden i modemet? Blinker eller lyser ADSL-lampen fast? Når du setter det i bridge så må du sjekke at DHCP-serveren i modemet er slått av, den blir ikke slått av selv (iallefall gjør den ikke det på mitt DSL-321B-modem). Hvis DHCP-serveren står på i bridge-modus deler modemet ut lokale IP-adresser, og du (ruteren) vil ikke få IP fra ISP og dermed ikke internett. For øvrig når det gjelder hastighet så er det et brikkesett fra Broadcom i dette modemet. Det gir bedre stabilitet på lange linjer (typisk over 2,5 km), men hvis du har en kort linje vil kanskje et modem med brikkesett fra TrendChip eller LANTIQ være å foretrekke, da disse har en tendens til å synke på høyere hastigheter enn Broadcom-brikkesett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå