Exy Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg tok en svært forsiktig motorvask på bilen for 2 dager siden. Likevel har det kommet avfetting eller vann inn på et sted hvor det skal være tørt. Nå fusker bilen ved gasspådrag når den er helt kald. Ved driftstemp går den helt fint. Det er ingen startproblemer. I tillegg lyser SRS-lyset. Jeg har blåst med trykkluft og kontaktspray rundt i motorrommet Bilen er en 2002 Honda CR-V med automat. What to do? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Blås mer. Fra spøk til revolver, det er antagelig kondens i en eller annen tenningsdel. Oftest så er det fordelerlokket som er synderen. Lenke til kommentar
Exy Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Det er ikke fordelerlokk på bilen ...men du har sikkert rett på et vis Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Ligger pluggene under topp-dekselet slik at plugg-ledningene settes på som en tropp i hullene på dekselet? Hvis ja, så ta ut plugg-ledningene og se etter store mengder vann rundt pluggene. Det bruker å samles vann nedi der slik at motoren fusker og det tørker ikke opp så fort. Utover dette, så la bilen stå over natta med panseret åpent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 SRS-lampen lyser? Er ikke dette lampen for airbags/beltestrammere? På min Opel ble denne ikke borte av seg selv, jeg måtte innom et verkested og få lest ut feilkode og resatt lampen. Lenke til kommentar
Exy Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 LiamH; Ja, det tror jeg de gjør. Skal google og finne det ut. Er ikke kledd for mekking Zanta: Ja, lampen for airbags lyser. Jeg vet hvordan jeg resetter den, men vil ikke gjøre det før jeg finner feilen. Ellers...lot bilen svive på tomgang til den var varm i morgen og kjørte til jobb. Ingen problem, men masse discolys i dashbordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå