Mataya Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Hey.. jeg har tenkt og formatere disken min men har støtt på et problem! jeg (kan) ikke boote fra cd-rom! cd-romen funker ellers fint, men når jeg går inn i biosen ved oppstart så ser man ingen cd-rom..!! jeg har formatert mange ganger på andre pcer og har ikke sett dette før.. har noen en løsning? :-) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Ser ikke CD-ROMen? Dukker den opp ved oppstart da, når den finner frem alle IDE-enhetene? Uansett så skal det vel bare være til å velge "Primary boot" (eller whatever) som "CD-ROM", å starte på nytt? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Ser du ingen CD-ROM: 1) i fortegnelsen over stasjoner? - Det skal være slik, en CD-ROM har null cylindre, hoder, og sektorer. 2) i autodetect eller oppsummerings-listen over ide-enheter under bootingen? - Schekke kabler, flytte til annen ide-kanal(kabel), teste på anna marskin 3) i listen over sekvensen for boot-enheter? -sjekke den og poste igjen. Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 hmm.. jeg ser den iallefall ikke i listen over sekvensen for boot-enheter.. :-? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Men så skal du heller ikke se navnet på CD-ROMen i den listen. Du skal bare velge "CD-ROM", så søker den gjennom det av CD-ROMer den finner.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvor gammel er den maskina? Eldre maskiner kunne ikke boote fra CD. Kanskje du kan finne en BIOS oppdatering. Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 ja... men på menyen atapi cd-rom står det bare none eller disabled... og ja.. den kan boote fra cd-rom fordi jeg har gjort det flere gang før..! Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 ingen som kan hjelpe meg? :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå