Gå til innhold

Flytte til Stavanger for å studere

Turtle King

Anbefalte innlegg

Heisann! Helt fersk og amatør, så vet ikke om dette er riktig sted å poste dette i?

Planen min er ihvertfall å flytte til Stavanger om en stund (2014) å studere sosiologi på universitetet.

Det jeg lurer på er om det er noen her som har erfaring med Stavanger?

Noe av det jeg lurer på:

* Hvor er i byen er det best å bo? (Billigst, best plassering etc.)

* Hvordan er utelivet der?

* Er universitetet av god kvalitet?

* Hva er byens beste egenskap?

- Turtle King

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få studentbolig hvis mulig, billigere enn privat. Området rundt universitetet er perfekt, men relativt vanskelig å få bolig her (ullandhaug/madla/grannes), det enkleste er nok å prøve Storhaug, et område nærme sentrum, men kan være litt vrient å komme seg til UiS campus fra der.

Utelivet er faktisk ganske bra, men prisene er absurde. Forvent 150kr cover + 70-80 spenn for 0,4 på nattklubb, 10-20 spenn billigere på bar. Vorsh på Storhaug, for så å gå ned til sentrum i 12 tia er nok det beste ;)

2 søsken som går der (dvs på UiS), begge er godt fornøyde.

Byens beste egenskap er alle de pene stavangerpikene=) Ellers er det flere festivaler (gla'mat, volley-vm), konserter på viking stadion og bra liv i vågen (sentrum) på solskinnsdager.

Er ikke selv student i stavanger, men har vokst opp der. Merk at jeg ikke er 100% oppdatert på utelivsiden, da jeg har bodd andre plasser siste 5 år

Lenke til kommentar

Angående universitetet så vil jeg påstå at det er av god kvalitet. Jeg kjenner ikke til fakultetet hvor du eventuelt skal studere - men jeg er som regel fornøyd med forelesere og studiemiljøet rundt. Det er også et veldig flott campus som ligger godt skjermet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå går ikke jeg der, men under vurderingen min av ulike studier så falt Stavanger bort fordi det er en såpass nyetablert studentby, og studiemiljøet ikke er så bra der som i andre byer. Jeg hadde lett sett meg om etter noe annet, men det gjorde jeg jo også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...