Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Solgt en vare på finn, pakke sendt, ikke fått penger - note vits å gjøre noe?

henrikrox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sivilt søksmål for avtalebrudd. Det innebærer som regel at du får tak i en advokat som tar ut en stevning der det står hva du krever.

Etter min mening er det litt overkill for 900 kroner. Har du kontaktet kjøper?

Første instans i saker som denne ville vel for øvrig vært forliksrådet. Du får ta kontakt med dem om du ikke får tak i kjøper. C:

Lenke til kommentar

Går det ikke ann å ta slikt med postOppkrav? Bare som tips til nestemann :p

Ett bedre tips er vel å faktisk vente til pengene er på konto.

Postoppkrav som ikke blir hentet men kommer i retur koster vel en del kroner, frakt + returfrakt.

Lenke til kommentar

Jeg selger også varer på forskudd da oppkrav kan være irriterende fordyrende for kjøper samtidig som at det er en risiko for at kjøperen ombestemmer seg i løpet av tiden pakken er på vei og driter i å hente pakka. Dette har ikke skjedd med meg, men jeg håper dette skjer.

Å selge ting på nett har alltid gått bra for meg.

Men jeg håper en dag at det ikke går bra. At jeg ser at pengene aldri kom. Da er planen klar. Inspirert av en spesiell kompis er planen så enkel som å ta mye kontakt med kjøperen/svindleren, hvis ikke det fungerer begynner du å ta kontakt med kjente av svindleren, som familie (kone/mann, barn, søsken, mor, far, onkler og tanter) og venner, for å fortelle saken, ikke glem å kontakte arbeidsgiver og opplyse h*n også om dette, også kolleger om du har tid, la alle rundt h*n få vite om hvor latterlig h*n har vært. Vær kort men spesifikk, ingen gidder å høre på en lang historie, fortell utdrag av samtaler dere har hatt og ikke har hatt (han ikke har svart f. eks.). Nå bør det ha oppstått pinlige situasjoner for vedkommende, og h*n vil være tvunget til å betale deg nå, ydmyket av sin egen grådighet. Det er nå du krever ekstra penger for kompensere for tiden du har brukt på å ha det moro med å ødelegge livet hans - jeg hører det ikke er så uvanlig at de betaler ekstra uten å nøle.

Hvis ikke dette fungerer har du gjort for dårlig research på vedkommende og for dårlig jobb. Du kan likevel spore han opp og ta saken i egne hender. Samme hvor lite beløpet er og hvor lite lønnsom turen er så er det en prinsippsak og dette kan redde mange andre potensielle fremtidige svindeloffer. Samtidig er det gøy å stirre sånne mennesker inn i øynene.

Ikke anmeld. Det har ingenting for seg.

En Vita? Kanskje det er en unge. Da er det verste i hele verden for h*n om du tar kontakt med foreldrene. Håper du skjønner tegninga nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg håper en dag at det ikke går bra. At jeg ser at pengene aldri kom. Da er planen klar. Inspirert av en spesiell kompis er planen så enkel som å ta mye kontakt med kjøperen/svindleren, hvis ikke det fungerer begynner du å ta kontakt med kjente av svindleren, som familie (kone/mann, barn, søsken, mor, far, onkler og tanter) og venner, for å fortelle saken, ikke glem å kontakte arbeidsgiver og opplyse h*n også om dette, også kolleger om du har tid, la alle rundt h*n få vite om hvor latterlig h*n har vært. Vær kort men spesifikk, ingen gidder å høre på en lang historie, fortell utdrag av samtaler dere har hatt og ikke har hatt (han ikke har svart f. eks.). Nå bør det ha oppstått pinlige situasjoner for vedkommende, og h*n vil være tvunget til å betale deg nå, ydmyket av sin egen grådighet. Det er nå du krever ekstra penger for kompensere for tiden du har brukt på å ha det moro med å ødelegge livet hans - jeg hører det ikke er så uvanlig at de betaler ekstra uten å nøle.

Dette må være den dårligste planen jeg har hørt noen gang. I denne planen er det du som fremstår som latterlig, og det er du som driter deg ut. Hvis du ringer meg og "opplyser" meg om hvor dust en kollega eller et familiemedlem har vært så er det deg jeg blir skeptisk til. Dette er en sak mellom deg og kjøper, ingen andre. Hvis noen utover dere to skal innvolveres, så er det rettsvesenet. Alt annet er fullstendig på viddene, og du vil fremstå som sosialt avstumpet hvis du driver på slik. Ingen liker sladrekjerringer.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...