henrikrox Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hei Solgte en vita til 900 kr Han skulle overføre penger på forskudd. Ikke fått noe, gått 2 dager, pakken er sendt. Er det noe å gjøre i det hele tatt? Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 brukte du ikke den betalingsmåten til finn ? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Om du brukte Finn betalingsgaranti får du pengene noen dager eller noe slikt etter at han har mottatt varen og ikke klagd på tilstanden. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hvorfor sendte du før du hadde fått pengene om han skulle betale på forskudd? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Fordi jeg har hatt mye jobb og skole og 0 fritid, og har solgt 10+ ting på finn før med samme løsning. Jeg er dum og stoler på folk. Men jeg så at jeg bare kan stoppe pakken hvis jeg ringer posten, så får jeg heller ta tapet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Har du prøvd å kontakte kjøper? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Du har jo adressen hans. Om han ikke gir deg pengene er det bare å gå til sak - det er trossalt et avtalebrudd. Enten det eller kreve Vita-en tilbake. Endret 27. august 2013 av Star Fox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Har adresse, navn, telefonnummer email etc Gå til sak, hva innebærer det? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Sivilt søksmål for avtalebrudd. Det innebærer som regel at du får tak i en advokat som tar ut en stevning der det står hva du krever. Etter min mening er det litt overkill for 900 kroner. Har du kontaktet kjøper? Første instans i saker som denne ville vel for øvrig vært forliksrådet. Du får ta kontakt med dem om du ikke får tak i kjøper. C: Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 ftu? Forbrukertvistutvalget tar bare saker som er mellom forbrukere og næringsdrivende. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Går det ikke ann å ta slikt med postOppkrav? Bare som tips til nestemann Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Går det ikke ann å ta slikt med postOppkrav? Bare som tips til nestemann Ett bedre tips er vel å faktisk vente til pengene er på konto. Postoppkrav som ikke blir hentet men kommer i retur koster vel en del kroner, frakt + returfrakt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Jeg er dum og stoler på folk. Da må du også regne med litt tap/svinn.. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Jeg selger også varer på forskudd da oppkrav kan være irriterende fordyrende for kjøper samtidig som at det er en risiko for at kjøperen ombestemmer seg i løpet av tiden pakken er på vei og driter i å hente pakka. Dette har ikke skjedd med meg, men jeg håper dette skjer. Å selge ting på nett har alltid gått bra for meg. Men jeg håper en dag at det ikke går bra. At jeg ser at pengene aldri kom. Da er planen klar. Inspirert av en spesiell kompis er planen så enkel som å ta mye kontakt med kjøperen/svindleren, hvis ikke det fungerer begynner du å ta kontakt med kjente av svindleren, som familie (kone/mann, barn, søsken, mor, far, onkler og tanter) og venner, for å fortelle saken, ikke glem å kontakte arbeidsgiver og opplyse h*n også om dette, også kolleger om du har tid, la alle rundt h*n få vite om hvor latterlig h*n har vært. Vær kort men spesifikk, ingen gidder å høre på en lang historie, fortell utdrag av samtaler dere har hatt og ikke har hatt (han ikke har svart f. eks.). Nå bør det ha oppstått pinlige situasjoner for vedkommende, og h*n vil være tvunget til å betale deg nå, ydmyket av sin egen grådighet. Det er nå du krever ekstra penger for kompensere for tiden du har brukt på å ha det moro med å ødelegge livet hans - jeg hører det ikke er så uvanlig at de betaler ekstra uten å nøle. Hvis ikke dette fungerer har du gjort for dårlig research på vedkommende og for dårlig jobb. Du kan likevel spore han opp og ta saken i egne hender. Samme hvor lite beløpet er og hvor lite lønnsom turen er så er det en prinsippsak og dette kan redde mange andre potensielle fremtidige svindeloffer. Samtidig er det gøy å stirre sånne mennesker inn i øynene. Ikke anmeld. Det har ingenting for seg. En Vita? Kanskje det er en unge. Da er det verste i hele verden for h*n om du tar kontakt med foreldrene. Håper du skjønner tegninga nå. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Forbrukertvistutvalget tar bare saker som er mellom forbrukere og næringsdrivende. Prøv igjen. 3 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 si at du vil skrive om det på facebook eller noe, så deler folk det osv så ser alle at han er en svindler 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Eg lurer fortsatt på om du har vært i kontakt med kjøper i ettertid. To dager er(tre nå?) er lite og mye legitimt kan forårsake forsinkelsen. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Da er planen klar. Høyrast ut som ein glimrande måte å bli meldt for ærekrenking, trakassering og stalking. 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Men jeg håper en dag at det ikke går bra. At jeg ser at pengene aldri kom. Da er planen klar. Inspirert av en spesiell kompis er planen så enkel som å ta mye kontakt med kjøperen/svindleren, hvis ikke det fungerer begynner du å ta kontakt med kjente av svindleren, som familie (kone/mann, barn, søsken, mor, far, onkler og tanter) og venner, for å fortelle saken, ikke glem å kontakte arbeidsgiver og opplyse h*n også om dette, også kolleger om du har tid, la alle rundt h*n få vite om hvor latterlig h*n har vært. Vær kort men spesifikk, ingen gidder å høre på en lang historie, fortell utdrag av samtaler dere har hatt og ikke har hatt (han ikke har svart f. eks.). Nå bør det ha oppstått pinlige situasjoner for vedkommende, og h*n vil være tvunget til å betale deg nå, ydmyket av sin egen grådighet. Det er nå du krever ekstra penger for kompensere for tiden du har brukt på å ha det moro med å ødelegge livet hans - jeg hører det ikke er så uvanlig at de betaler ekstra uten å nøle. Dette må være den dårligste planen jeg har hørt noen gang. I denne planen er det du som fremstår som latterlig, og det er du som driter deg ut. Hvis du ringer meg og "opplyser" meg om hvor dust en kollega eller et familiemedlem har vært så er det deg jeg blir skeptisk til. Dette er en sak mellom deg og kjøper, ingen andre. Hvis noen utover dere to skal innvolveres, så er det rettsvesenet. Alt annet er fullstendig på viddene, og du vil fremstå som sosialt avstumpet hvis du driver på slik. Ingen liker sladrekjerringer. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå