AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hei, Har hele tiden vært plaget litt med magen, men det har blitt verre det siste året. Har testet negativt på blodprøve mot gluten. Negativt på betennelsesprøver. Ble ganske symptomfri når jeg holdt meg til glutenfrie produkter, var noen ganger jeg hadde uforklarlige reaksjoner i magen. Symptomer det siste året. Vandig og hyppig diare. Avføringen kan også være normal på et tidspunkt, for så å bli vandig samme dag. Er en lettelse i magen etter å ha tømt seg med vandig diare etter normal avføring. Sår i endetarmsåpningen som ikke gror Gulaktig avføring Gjørmete avføring, av og til vandig. Slim i avføringen, akkurat som om det er hvit/gjennomsiktig. Av og til når jeg skal bæsje fjærter jeg bare og dette slimet kommer i analåpningen uten bæsj. føles som om noe roterer rundt inni magen til tider når jeg må på do, er såvidt man klarer å holde seg, men det går akkurat. Ofte dobesøk etter at jeg har spist noe. Bæsjen lukter mer markant/kraftigere når jeg har vanndig diare Symptomer ved glutenfritt kosthold. Tilnærmet normal avføring, fare for mere gass i magen. Ingen gulaktig eller slimete bæsj. Avføring en gang i døgnet eller mindre Ingen sår i endetarmsåpningen. Eneste som plager meg litt med det glutenfrie kostholdet er når jeg reagerer på noe uforklarelig, har ofte mye gass i magen da. Men det virke som om mye sjokolade kan forårsake noe av gassprobleme. Har av og til en hinsides stygg fislukt når jeg er dårlig i magen under glutenfritt kosthold, men føler jeg ikke får bæsje skikkelig da. Dette tror jeg kommer av at jeg har fått i meg noe jeg ikke helt tåler. Så til mitt spørsmål? kan dette være glutenallergi? Føler jeg ikke treffer helt når jeg leser om symptomene på internett, men er heller ikke noen annet som passer like bra. Perioden som jeg prøvde å holde meg glutenfri i varte litt over en måned, og magen var betraktelig bedre i denne perioden. Anonymous poster hash: 2f580...e9c Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hvis du vet du reagerer på gluten så er det like greit å holde seg unna det. Det at symptomene generelt ikke stemmer betyr bare at du ikke reagerer på eksakt samme måte som andre. Signalene kroppen gir på dette er verdt å følge, spesielt om det gir samme symptomene flere ganger. 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Vidor tenkte det, men glemte å si at ved glutenallergi, bør man påregne 6-8 ukers normaliseringstid etter siste inntak av gluten. I tillegg bør du samtidig sjekke ut om du også har laktosintoleranse, noe som ofte ledsager glutenallergi. Til sist vil jeg påpeke at det også finnes glutenintoleranse, som da ikke skal forveksles med glutenalergi, og derfor ikke sees på blodprøve. Også her vil Vidor kunne bekrefte at det ikke på langt nær er allergier som er årsaken til alle fordøyelsesrelaterte problemer. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Yes, Sir. Jeg har vel enda tilgode å se en antistoff-test med høye utslag på gluten som ikke har i alle fall borderline utslag på casein. Fordøyelse og psyke henger som regel sammen som erteris, selv om det kan være mye rart i GI-trakten man helst ikke vil vite så mye om. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå