sirpetterjones Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg skal kjøpe ny pc. Jeg har software som skjerm, høytalere, mus, keyboard. Har dessuten også skjermkort. Men resten trenger jeg. Jeg har sett på dette hovedkortet: Asus A7N8X Deluxe Denne prosessoren: AMD Athlon XP2700+ 2.083 GHz 333 MHz bus, 512kb. Denne harddisken: Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE ATA/100 harddisk 8MB cache 7200RPM Tenkte på 2*512MB pc3200/3500/3700 fra Twinmos. Forslag til de andre komponentene? (kabinett, vifte/kjøler, kjøler/vifte, dvd-spiller, dvd-brenner [evt en dvd brenner med så stor lesehastighet at jeg ikke trenger dvd-spilleren]) Kommentarer? Er min første gang, så jeg har ikke akkurat peiling, men har hørt av kamerater at dette skal være ok. Hvis dette er et dårlig forslag jeg har kommet med, så er det bare å slakte det, jeg er forberedt Jeg vil jo gjerne gjøre det beste ut av pengene.. Jeg har forresten budsjettert med 5000-7000 kr. Pc'n skal brukes mest til spill. Jeg lurer også på hva som er "best" av 2, 2.5 og level3 cas? Og hva synes dere er best av AMD/intell prosessor? Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Høres fint ut det:) hvilket skjermkort har du? Suntek har noen geniale kabinetter. Skrueløst og bra utseende til en rimelig penge. De har bare 300watts PSU, men jeg har omtrent det samme systemet som du lister opp som mulig kjøp, og har ingen problemer. Antec lanboy er jo også super, den får du med 350watts PSU. HAdde kanskje også kjøpt Abit NF7-S v2.0 hovedkort istedet... Et kånge lydkort hvis du ikke skal spille noe særlig musikk, er hercules fortismo III 7.1. Sinnsykt billig og supert til spill. JEg foretrekker AMD mye pga pris i forhold til hva du får, Og har altid vært fornøyd med AMD. Hadde jeg hatt ubegrenset med spenn, hadde jeg nok hatt en intel processor i kabinettet dog... Må inrømme det! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Ville ha valgt en 2500+ og så vil jeg ikke annbefale 3700 brikker på et amd system dette pga timingen på brikkene da xp er avhengig av temmelige aggresive timinger. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg har software som skjerm, høytalere, mus, keyboard. Ja... http://forum.hardware.no/search.php Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Høres fint ut det:) hvilket skjermkort har du? Suntek har noen geniale kabinetter. Skrueløst og bra utseende til en rimelig penge. De har bare 300watts PSU, men jeg har omtrent det samme systemet som du lister opp som mulig kjøp, og har ingen problemer. Antec lanboy er jo også super, den får du med 350watts PSU. HAdde kanskje også kjøpt Abit NF7-S v2.0 hovedkort istedet... Et kånge lydkort hvis du ikke skal spille noe særlig musikk, er hercules fortismo III 7.1. Sinnsykt billig og supert til spill. JEg foretrekker AMD mye pga pris i forhold til hva du får, Og har altid vært fornøyd med AMD. Hadde jeg hatt ubegrenset med spenn, hadde jeg nok hatt en intel processor i kabinettet dog... Må inrømme det! Sapphire Radeon Atlantis 9600Pro. Er ikke det beste, men gidder ikke kjøpe nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå