Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefale scooter

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er en jente på 16 år som skal kjøpe scooter, men har ikke peiling på hvilken. Den skal for det meste kun bli brukt til å kjøre til trening og skole. Vet ikke helt hva som er normal pris for en scooter, men jeg tenkte sånn at 13-14 tusen er maks pris. Har sett veldig mye på Peugeot Kisbee 2013, så er det noen som kan si litt om den? :)

En ting til jeg lurer på: Jeg skal selge scooteren når jeg blir 18 år, men hvor mye er det vanlig å senke prisen i forhold til prisen jeg kjøper nå? Jeg har sett på en brukt peugeot kisbee som koster 11.900 kr, mens en helt ny koster noe med 13.900 kr. Er veldig dårlig til å forklare, men det blir vel det samme om jeg kjøper en gammel eller en ny, for teknisk sett "tjener" jeg like mye når jeg skal selge den, uansett om den er ny eller gammel? Huff, unnskyld for helt elendig forklaring altså, men bare si fra om du ikke skjønte :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på disse merkene. Modell er ikke så viktig forsåvidt, så lenge du går for et merke som produserer gode sykler.

- Peugeot (som du nevnte)

- Aprilia

- Yamaha

- Honda

- Gilera

Alle disse er gode merker. Deretter går priser på utseende og komfort. Kjenner mange som har veldig god erfaring med Peugeot Speedfight, så en Kisbee er sikkert også god. Ellers er både Gilera og Yamaha populært.

Ang. prising så faller mopeder og scootere lite. Alt kommer an på standen på scooteren som skal selges, og hvor langt den er gått.

En brukt Kisbee for 11.900 syns jeg var litt i det største laget. Den er tross alt brukt. Kjøper du en Kisbee for 14000 og bruker den i to år, så syns jeg mellom 9-10.500 er en god pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...