Gå til innhold

jobb for en med sosial angst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes mye arbeid der du kan slippe å snakke mye med andre. Jeg vet ikke hva du er ute etter, men søppelmann er veldig greit for øyeblikket. Da jobber du tidlig og slipper å se folk flest. Tjener faktisk meget brukbart og. Ellers har du mange andre jobber, men spørs på hvordan kvalifikasjoner du har og forventninger.

Lenke til kommentar

Hei!

For meg hjalp det veldig å få en butikkjobb. Har personlig sliti med endel sosial angst, og nå etter to år i butikk merker jeg det nesten ikke mer.

Fordelen etter min mening er at du "tvinger" deg til å ta kontakt med mennesker, som er helt ukjente. Dette har gjort meg også flinkere på flere plan i livet, kanskje spesielt når det kommer til sosial intelligens.

Det aller beste med å jobbe i butikk er det at du i stor grad også kan styre hvor lenge en samtale skal vare. De aller fleste kunder vil titte for seg selv(med mindre du jobber med IT og teknologi, personlig jobber jeg med klær), og derfor kan du enkelt avslutte en samtale med "si ifra hvis du trenger noe hjelp da" når du merker at angsten kommer.

Håper du oppdaterer her hva du ender med for av jobb! :-) Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Varesjåfør for expert, elkjøp, lefdal osv. Ut å kjøre og møte VELDIG hyggelige folk. Når jeg kom hjem til folk så var dem så spent og glad for å få det nye utstyret at det var veldig sjeldent at folk var uhøfflig eller noe :)

Hadde forresten en 1times kjøretur mitt ut i skauen for å levere en liten stekeovn. Der var det et lite gammelt hus med ei gammel dame som hadde ventet hele dagen på meg. Hadde til og med nystekte boller med brunost til meg! Makan til søt dame er nok sjeldent å møte :D

Edit: Typiske.. Mannfolk som mottar den nye grillen sin, kvinnfolka som får "hightech" vaskemaskin/komfyr, yngre karer som får nye skjermer/data, pene damer som trenger hjelp til å sette opp utstyr. ALLE er happy når dem for nytt utstyr i hus!

Når jeg tenker meg om så er det faktisk den beste jobben jeg har hatt :p

Endret av MrLuni
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Varesjåfør for expert, elkjøp, lefdal osv. Ut å kjøre og møte VELDIG hyggelige folk. Når jeg kom hjem til folk så var dem så spent og glad for å få det nye utstyret at det var veldig sjeldent at folk var uhøfflig eller noe :)

Hadde forresten en 1times kjøretur mitt ut i skauen for å levere en liten stekeovn. Der var det et lite gammelt hus med ei gammel dame som hadde ventet hele dagen på meg. Hadde til og med nystekte boller med brunost til meg! Makan til søt dame er nok sjeldent å møte :D

ja det er noe jeg kan tenkte meg :)

hvilke krav er det ?

Lenke til kommentar

Hei!

For meg hjalp det veldig å få en butikkjobb. Har personlig sliti med endel sosial angst, og nå etter to år i butikk merker jeg det nesten ikke mer.

Fordelen etter min mening er at du "tvinger" deg til å ta kontakt med mennesker, som er helt ukjente. Dette har gjort meg også flinkere på flere plan i livet, kanskje spesielt når det kommer til sosial intelligens.

Det aller beste med å jobbe i butikk er det at du i stor grad også kan styre hvor lenge en samtale skal vare. De aller fleste kunder vil titte for seg selv(med mindre du jobber med IT og teknologi, personlig jobber jeg med klær), og derfor kan du enkelt avslutte en samtale med "si ifra hvis du trenger noe hjelp da" når du merker at angsten kommer.

Håper du oppdaterer her hva du ender med for av jobb! :-) Lykke til!

var du åpen med arbeidsgiveren at du hadde angst ?

på slike stillinger så er jo kravene at du skal utadvendt og sosial ?

Lenke til kommentar

ja det er noe jeg kan tenkte meg :)

hvilke krav er det ?

Hehe nei ingen som helst krav. Trenger ikke være sterk en gang siden man bruker en "bukk".

Jeg kjørte en Toyota Hiace varebil. Med GPS er det jo ikke stress å finne frem heller.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

var du åpen med arbeidsgiveren at du hadde angst ?

på slike stillinger så er jo kravene at du skal utadvendt og sosial ?

Njaaa. Jeg sa vel at jeg kunne låse meg litt i de mest stressende situasjonene( type dagen før farsdag og slik), og det gjorde at min sjef satt meg opp kveldstid i hverdagene, da dette typisk er de mest rolige dagene.

Nå opplever jeg ingen problemer selv på dager som farsdag og julerush. Slik sett kan det jo ha mye med det å gjøre at jeg har også blitt trygg på meg selv i en arbeidssituasjon.

Mitt tips de første dagene er;

- Husk at du ikke kan alle rutinene enda, ting vil bli bedre!

- Før du kommer på jobb, gi deg selv en mental boost. For meg funker det å repetere ting som "du er best", "du er konge", "du kan alt". Selv om du ikke tror på det mens du sier det, så opplever jeg at det alikavel fungerer. Virker som det er ett eller annet ledd inne i kroppen som tror på deg.

- De første dagene på jobb er altid vanskligst, uansett om du lider med angst eller ikke. Alt handler om innstilling og om du har virkelig bestemt deg for å bryte angsten din. Hvis du ikke er 100 % dedikert til å komme gjennom det og utfordre deg selv hver dag, da er mitt råd, finn en motivasjon. For det kommer til å bli vanskelig i perioder. Prater her om meg selv og en del venner som fremdeles sliter med sin angst.

Min motivasjon var en jente jeg alltid hadde likt veldig godt, men som du kan si ikke var helt i min "liga". I dag er hun min kjæreste og vi har snart vært sammen i et halvt år. Så alt er mulig! :-)

Endret av Hansy93
Lenke til kommentar

Edit: Typiske.. Mannfolk som mottar den nye grillen sin, kvinnfolka som får "hightech" vaskemaskin/komfyr, yngre karer som får nye skjermer/data, pene damer som trenger hjelp til å sette opp utstyr. ALLE er happy når dem for nytt utstyr i hus!

Når jeg tenker meg om så er det faktisk den beste jobben jeg har hatt :p

hva tjente du ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...