Gå til innhold

garanti sak

xavii-

Anbefalte innlegg

Hei.
Ringte netonnet enn gang i slutten av mai. og ønsket service på stasjoner pc. (hovedkort var ødelagt). De fortalte meg at dette var en garanti sak og jeg skulle kontakte acer support får å få det ordnet. ringte dem i begynnelsen av juni (ca. 07.6) og fortalte dette, dagen etter fikk jeg dhl på døra som hentet pcen.

etter 2 uker uten respons på noe som helst( skulle få kvittering på mail osv) så kontaktet jeg acer, dem hadde klart og fylle inn feil navn, mail osv fordiom jeg stavet det for dem.

Så måtte jeg vente på nytt tilbud fra dem(som ikke ble sendt, så jeg måtte vente 1uke til).

etter mye krangel(mail og tlf x15) at dette var en garantisak og at garantien fortsatt var gyldig( 26.07.2013)

Når den endelig ble fikset og sendt, fikk jeg den tilbake med knust kabinett
Fikk den en fredag og sendte den tilbake på enn mandag igjen

Når de motok den for andre gang, mente de at det var frakten fra meg som gjorde at den var knust (Har bilder før jeg sendte). Etter mye slit forstod de at den allerede var ødelagt.

Før jeg sendte den gang nr 2., snakket jeg med enn person på tlf hos acer(takk til dem som fant ut at de bare skal ha svensker i kundeservice ..) fortalte jeg at det var knust og ønsket og få det fikset + gjennomgang av pcen var iorden. Såklart svarte han.

fikk pcen tilbake 26.08.2013 med ett fikset kabinett men pcen fungerer ikke ( lager merkelg piperlyder når jeg prøver å starte den)

Hørte med netonnet om hva jeg skulle gjøre men de sa at pcen ikke har gyldig garanti lengre.

Vil ikke kontakte acer med tanke på jeg har gått uten pc i 3mnd allerede, og krangle med dem hele tiden får å få den fikset.

noen tips til hva jeg kan gjøre?

Settes pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maskinen er kjøpt 26.07.2011. men leverte den på service ca 07.06.2013 så fikk jeg den tilbake rundt 24/26.07 med knust kabinett, så sendte jeg den tilbake rett etter helga, og fikk den tilbake 26.august med pipelyd og ikke mulig å skru den på.

Lenke til kommentar

ok takk. hva er det som går under reklamasjon?

Alle mangler som er fabrikasjonsfeil eller følger av fabrikasjonsfeil. Det vil si feil som ikke er din skyld/feil bruk. Unntaket er hvis det er en slitedel man kan forvente at slites i en slik grad at den slutter å fungere i løpet av reklamasjonstiden. Kanskje bortsett fra en eventuell vifte, er det ikke så mange av sistnevnte på et hovedkort.

Uansett så er dette skrekkelig dårlig service av Netonnet. Du har jo garanti på service/reparasjon også, og tror den er seks måneder. Her prøver de å sno seg unna, noe som vel er ganske normalt med Netonnet.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, så har de forsøkt å reparere maskinen 2 ganger.

Og når den ennå ikke virker som den skal, så kanskje det er mulig å heve kjøpet?

Jeg vet at det ikke er "samme feil" alle gangene.

Men når det dukker opp nye feil hver gang den blir sendt på reperasjon, så burde det kanskje være mulig.

Jeg ville faktisk sendt en klagebrev til forbrukerrådet, og forklart om problemene og historikken.

Det koster uansett ingen ting.

For trådstarter har vel sjekket om at alle kablene inne i kabinettet er festet som de skal?

Slikt kan jo løsne under transport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...