Gå til innhold

[Løst] Mac blir varm, kjøpe ny HDD?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en vanlig Mac book som ble kjøpt i 2010. Vet ikke om den er i produksjon enda, har hørt den ikke selges lenger osv... men uansett. Det som er problemet er at den blir fort varm, spessielt når jeg ser på filmer, har den som regel på fanget (farlig OMG)

Det jeg tenkte på var om det vil hjelpe å oppgradere HDDen? Altså, å gi den mer minne? Vil det hjelpe noe? Eller er det andre ting jeg burde gjøre, eller er det noe som hjelper i det hele tatt?

Litt info om maskinen:

RAM: 8gb

Prosessor: 2,26 GhZ Intel Core 2 Duo

HDD:

- Rotasjonshastighet: 5400

- Type medium: Roterende

- 250gb

Maskinen er 3 år.. men det er vel obvious :) Ville bare understreke det!

Er en slik jeg har, så det er klart!

post-189029-0-33185300-1377611225_thumb.jpg

Endret av Klossmajoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

tja, hva med å støvsuge viftene, hdd har ingenting å si på temperaturen, det er prosessoren som ikke får bra nok kjøling. men du ville også vært tjent hastghetsmessig med en oppgradering til ssd, da en 3 år gammel spinndisk begynner å bli sliten.

Lenke til kommentar

Lufter Macen for støv 1 gang i mnd, er flink til å ta vare på den, men den blir fortsatt varm.Gjorde det nettop faktiskt, den var helt ren og fin...

SSD ja, men finnes det til den Macen jeg har? Og vet du om noen du vil anbefale? En som ikke er for dyr?

Endret av Klossmajoren
Lenke til kommentar

Når jeg har den på fanget så prøver jeg å ikke dekke til viftene for mye, men den kjører ganske hardt selv når den er på skrivebordet (På vanlig underlag). Men det har vel noe med at jeg kjører en del programmer? Er som regel bare en nettleser, skype, og torrent program som kjører... Driver ikke med gaming eller noen andre tunge spill... Så burde jeg bare oppgradere til SSD?

Endret av Klossmajoren
Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil om at viften ikke fungerer. Du kan laste ned iStat Pro for å sjekke omdreiningen på vifta. På min MBP ligger de på rundt 2000 rpm til sammenligning.

Sjekk om det er noen programer som kjører i aktivitetsmonitor som bruker mye CPU-kapasitet.

En ting er sikkert, ny harddisk vil ikke endre temperaturen på datamaskinen din, men som folk nevner over kan en SSD gi betydelige forbedringer i reaksjonstid i åpning av programmer, oppstart og i noen grad batteritid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lastet det ned nå, og min ligger på 2000 rpm, den er så å si musestille når jeg kun surfet netter, men når jeg skal se på film, surfe nette og høre på musikk så blir det en del.... mendet er vel slik for de fleste macer som er noen pr gammle? Så det er nok ikke noe å bekymre seg for...

Skal sjekke ut dette med SSD :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...