Bendorama Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hei, jeg kjøpte nylig en brukt data på finn, i denne sitter det et Asus P8Z77-V Pro hovedkort, pcen har 1 INTEL 520 SERIES 240GB (SSD) tilkoblet og en SEAGATE BARRACUDA 3TB 7200RPM tilkoblet. Hovedkortet har disse sata tilkoblingene: 2 x SATA 6 Gbit/s via Intel Z77 4 x SATA 3 Gbit/s via Intel Z77 2 x eSATA 6 Gbit/s via Asmedia ASM1061 Men jeg oppdaget nylig at begge harddiskene er koblet inn i den lyse blå sata tilkoblingen (3GB) Burde ikke SSD`en vært koblet opp på 6GB? Windows er installert på denne, vil det bli noe tull i systemet om jeg bare kobler ssd`en bort i fra 3GB SATA over til 6GB? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Du må koble dem til Intel sine 6Gbit porter, unngå Asmedia sine. Det blir ikke noe tull fordi de portene er på Intel chipset, ligg unna Asmedia som sagt. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Jeg antar da at svaret er : Ja, jeg burde sette SSD`en over på Intel sin 6GBit port? Men som sakt, jeg vil ikke miste noe data? eller bli noe problem med partisjon(local disc C:) med å endre på sata portene? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Da prøver vi å gjøre det. Jeg fant denne infoen om SSD`en SATA 6Gb/s 550 MB/s / 500 MB/sSATA 3Gb/s 280 MB/s / 260 MB/s Så det virker som en del hastighet er borte ja ... merkelig at han har satt den opp på SATA 3Gb/s egentlig. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Serial advance technology attachmen-porten på 6 Gbit/s burde stå som advanced host controller interface i basic input/output system. Om du plutselig ikke får starte opp etter å ha byttet porter så er det bare til å sette i en random OS-dvd og trykke reparere oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå