Gå til innhold

Ballmer: - Vista var min største tabbe

Anbefalte innlegg

MrLG: Du går jo litt mot strømmen som argumenterer hardt for Metro-grensesnittet når:

1. Det ikke er forenelig med aktiv bruk av eldre fagsystemer i bedriftsmarkedet.

2. Lenovo som per i dag er verdens største PC-leverandør snur ryggen til Microsoft og preinstallerer startmeny og boot-til-desktop på alle sine nye maskiner.

3. Lenovo er ikke den eneste maskinvareprodusenten som gjør dette.

4. Taskbar på alle skjermer oppleves av brukere med lav vertikal oppløsning som en ulempe, og for de med vertikal taskbar er det helt ubrukelig.

Men jeg sier igjen, Windows 8 er bra - for all del. Det er bare argumentene dine som ikke holder helt mål :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MrLG: Du går jo litt mot strømmen som argumenterer hardt for Metro-grensesnittet når:

1. Det ikke er forenelig med aktiv bruk av eldre fagsystemer i bedriftsmarkedet.

2. Lenovo som per i dag er verdens største PC-leverandør snur ryggen til Microsoft og preinstallerer startmeny og boot-til-desktop på alle sine nye maskiner.

3. Lenovo er ikke den eneste maskinvareprodusenten som gjør dette.

4. Taskbar på alle skjermer oppleves av brukere med lav vertikal oppløsning som en ulempe, og for de med vertikal taskbar er det helt ubrukelig.

Men jeg sier igjen, Windows 8 er bra - for all del. Det er bare argumentene dine som ikke holder helt mål :)

Ja som sagt, verden er full av idioter som ikke skjønner hvordan "startskjermen" brukes, Lenovo tilpasser seg disse.

Ja, la oss ta hensyn til de 1 % av befolkningen som har skjermer vertikalt, ikke de 99% andre. Hvis du IKKE trenger den jævla taskbaren, slutt å syt og slå den heller av! Vanskelig ting skal være noen ganger..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ja som sagt, verden er full av idioter som ikke skjønner hvordan "startskjermen" brukes, Lenovo tilpasser seg disse.

Det er slik man gjør for å prøve å unngå konkurs. Når ingen vil ha et produkt som man er avhengig av å tjene penger på for å overleve så må man faktisk ta en kuvending innimellom. Eller svelge en kamel eller ja du skjønner sikkert hvor jeg vil.

• Liker 3
Lenke til kommentar

? Det er nok det jeg angrer mest på.

....

Vista??? vista var bare ikke helt ferdig. hva med w8 og w8 tablets?

Windows 8 fungerer flott, etter min mening. Jeg har ikke hatt noen problemer. Windows 8 er mye mer en vanesak. Nå har jeg ikke testet tablet/RT versjonen selvfølgerlig. Men som opreativsystem til pc er det ihvertfall brukbart. (og minst like bra som Win7, etter min mening.

Enig med deg her. Det er heller en vanesak, og selv om Win8 av mange sees på som en "tabbe", så er det rent teknisk et svært stabilt og godt operativsystem.

Lenke til kommentar

Sikker på at det er den samme saken som diskuteres her ?

for det virker som dere snakker litt forbi hverandre

Når noen klager på metro ( som er det virkelige problemet) så er det ikke ytelsen som er problemet (som mange virker tro her ).

Det snakkes om tilvenninger og slikt uten at man tar hensyn til at ikke alle endringer kan erstattes

Hvorfor tror dere da at så mange har blokkert eller koblet ut metro ?

problemet med metro at det ikke er like logisk som klassisk menyen

Om man har flere muligheter der så kommer det ikke særlig god frem

eller så er designet litt for strengt og tar for mye plass

Lenke til kommentar

Ballmer sitt motto har vel vært å prøve og feile inntil man får det riktig.

Et sitat fra han dagen før Vista release:

We're going to bet on our long term. We don't do things for the short term. And if we don't at first succeed, we keep trying," he says. "If we don't get what the customers really want, we keep going. It took us three attempts to get Windows right and if we had given up after attempt one or attempt two, Microsoft wouldn't look anything like" it does today.

Baksiden av medaljen med et slikt motto er jo hva som skjer når man ikke klarer å kurskorrigere eller gi opp i tide, se f.eks. Zune, eller dagene etter lanseringen av Xbox One.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...