Hell0ween Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg kan hente informasjon fra annet excelark, så det er ikke det... Problemet er at arknavnet er variabelt... Bakgrunn: Jeg holder på å opprette et regnskapssystem for en forening, der hvert år lagres som egen fil, f.eks. Regnskap2013.xlsx, Regnskap2014.xlsx, osv... Øverst i hvert regnskap skal fjorårets resultat komme inn, og da blir koden litt mer innviklet enn bare "=[Regnskap2012.xlsx]Ark1!P55" Jeg ønsker å få en utregning i den formelen som kommer frem til "2012". Det er en celle man fører inn årstall på, så om manm da ta den - f.eks. B5 og trekker fra 1. Capice? Jeg hadde et annet problem også, og når jeg bare tenkte en helt annen løsning fikk jeg det som jeg ville, så det er nok trolig det som må til her også. Men jeg ser det ikke selv... Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hvis det står "2012" i celle B5 og du vil at denne skal gjøre at du henter verdien fra P55 i arket som har navnet "Regnskap2012", da kan du bruke "indirekte". Prøv denne: =indirekte("[Regnskap"&b5&".xlsx]Ark1!P55") 1 Lenke til kommentar
Hell0ween Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Det løste saken, men det står "2013" i B5. Jeg må altså trekke fra 1 på den verdien. Slik jeg har løst det nå er det en skjult celle som trekker fra 1, og så henter jeg bare den. Men om det går an å få det rett inn i fomelen er det jo best. Men tusen millioner takk for hjelpen!! Det har plaget meg i mange dager nå at jeg ikke har fått det til. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Ja, det burde gå fint å bytte ut B5 med B5-1 i formelen. Lenke til kommentar
Hell0ween Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Da skal jeg prøve det. Problem solved - me happy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå