NamNam93 Skrevet 27. august 2013 Rapporter Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Hei! I det siste så har grafikkortet i pcen min hatt ekstremt dårlig fps når jeg har spilt League of Legends, små blink og gule prikker på spesielle typer farger når jeg har spilt LoL. Før så kunne jeg benchmarke nærmere 200 fps men når jeg prøver å sette den til benchmark nå så stopper den på maks 60 fps og hopper opp og ned. Så jeg lurer på om grafikkortet mitt holder på å dø eller om det er noe annet? Maskinen ble kjøpt 9. august i fjor. Silver Power SP-S650 650W PSU Intel® Core i5-3570K Processor MSI Z77A-GD55, Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Corsair Force Series 120GB 2.5" Sapphire HD 7950 3GB GGDR5 (link under) http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3&sgid=1157&pid=1442&psn=&lid=1&leg=0 Takker på forhånd for svar Endret 27. august 2013 av NamNam93 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2013 Rapporter Del Skrevet 27. august 2013 Små blink og gule prikker høres ut som et døende kort ja. Skjer dette kun i LoL? Lenke til kommentar
NamNam93 Skrevet 27. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2013 Små blink og gule prikker høres ut som et døende kort ja. Skjer dette kun i LoL? Fra hva jeg har erfart så har det bare skjedd i LoL men det kan være at jeg legger ekstra merke til det fordi det er det jeg spiller mest og de andre spillene jeg spiller har mye bevegelser hele tiden over hele skjermen. Gule prikkene kommer på stillestående objekter i spillet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. august 2013 Rapporter Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Fjern eventuell overklokking og rengjør for støv. Kontroller temperaturen. Endret 27. august 2013 av Thor. 1 Lenke til kommentar
NamNam93 Skrevet 27. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2013 Fjern eventuell overklokking og rengjør for støv. Kontroller temperaturen. Jeg har nettopp tatt ut kortet og blåst det rent, overklokkinga tok jeg bort for en del måneder siden når jeg begynte å merke de rare gule prikkene. De gule prikkene dukker opp fremdeles, de hvite blinkene har jeg ikke lagt merke til i løpet av de 15 minuttene jeg testa men de pleier å komme litt tilfeldig. Fant ut at fps droppet skyldes at jeg hadde skrudd på en ekstra grafikk feature så når jeg prøvde å fjerne den så gikk fps-en tilbake til det jeg har sett før. Hvis jeg skulle ende opp med å bytte grafikkort ville PNY Grafikkort GeForce GTX 770 OC - 2 Gb GDDR5 vært en bra oppgradering? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2013 Rapporter Del Skrevet 27. august 2013 Jeg har nettopp tatt ut kortet og blåst det rent, overklokkinga tok jeg bort for en del måneder siden når jeg begynte å merke de rare gule prikkene. De gule prikkene dukker opp fremdeles, de hvite blinkene har jeg ikke lagt merke til i løpet av de 15 minuttene jeg testa men de pleier å komme litt tilfeldig. Fant ut at fps droppet skyldes at jeg hadde skrudd på en ekstra grafikk feature så når jeg prøvde å fjerne den så gikk fps-en tilbake til det jeg har sett før. Hvis jeg skulle ende opp med å bytte grafikkort ville PNY Grafikkort GeForce GTX 770 OC - 2 Gb GDDR5 vært en bra oppgradering? Ta kontakt med selgeren og si at du mistenker skjermkortet er defekt, så får du et nytt et på garantien. Lenke til kommentar
NamNam93 Skrevet 27. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. august 2013 Ta kontakt med selgeren og si at du mistenker skjermkortet er defekt, så får du et nytt et på garantien. Jeg skal ett år i forsvaret i slutten av september så jeg vet ikke helt om jeg orker bryderiet for noen små gule prikker, da kan skjermkortet heller ryke får så å skaffe ett nytt skjermkort når jeg er hjemme igjen. Men takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå