Cuneax Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Kurvet OLED kommer for alvor til Europa.Nå løsner det endelig ? langt billigere OLED-TV kommer Lenke til kommentar
Populært innlegg knutinh Skrevet 27. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Hva er egentlig argumentet for kurvet OLED? For projektor/lerret så forstår jeg at buet lerret gjør det lettere å designe optikken (skarpere hjørner). For en OLED tv? "Because we can"?Hvis du velger å sitte veldig nært skjermen så vil krumningen ha litt å si, men om bildet blir rendret mer "korrekt" avhenger vel av optikken/intensjonen brukt av filmmakeren? Gi meg en enkel, pen tv med: -tilstrekkelig oppløsning (gjerne 4k hvis skjermen er stor) -tilstrekkelig framerate/responstid (100/120fps native og eksponert på input) -god gjengivelse av bevegelser (f.eks pulset baklys) -tilstrekkelig native DR (1000:1 eller mer) og lysstyrke nok til å fungere i godt belyste såvel som halvmørke rom. -gode farger kalibrert fra fabrikken (BT601/709/2020 + sRGB) -En HDMI input med fornuftig handshaking, utveksling av korrekt lipsync info etc. -av/på-knapp Ingen møkkahøyttalere, iPhone-kontroll, nettleser, apps, kjip media-streaming, Swarovski-krystaller, espresso-maker, dill og dall og sikkerhetshull og kompleksitet. -k Endret 27. august 2013 av knutinh 17 Lenke til kommentar
ieaarva Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Fantastisk for simulatorentusiaster. Tenk en avlang buet skjerm som dekker hele synsfeltet! Jeg har akkurat kjøpt en 29'' 21:9 skjerm som er flott, men det ville vært enda bedre med en enda bredere og buet skjerm. Nå vurderer jeg å kjøpe 2 skjermer til for å ha en på hver side. Det hadde jeg sluppet, samt at jeg ville sluppet skjøtene. 1 Lenke til kommentar
Aren-D Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Fantastisk for simulatorentusiaster. Tenk en avlang buet skjerm som dekker hele synsfeltet! Jeg har akkurat kjøpt en 29'' 21:9 skjerm som er flott, men det ville vært enda bedre med en enda bredere og buet skjerm. Nå vurderer jeg å kjøpe 2 skjermer til for å ha en på hver side. Det hadde jeg sluppet, samt at jeg ville sluppet skjøtene. Kjøp heller Oculus Rift billigere og bedre 1 Lenke til kommentar
Meier Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Gir ikke kurvet flate mindre reflekser? Mener å ha erfart noe sånt. Lenke til kommentar
reidarm Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Seeravstanden oppleves visst ikke lik med buet skjerm, i følge førstegangserfaringen ved CNET: http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/samsung-kn55s9c/4505-6482_7-35823374.html. Det blir heller en trapoiz-effekt der hjørnene opplevdes som noe større enn midten. Dybdefølelsen opplevdes også noe bedre i midten av skjermen enn ut mot hjørnene. Samtidig opplevde han at OLEDskjermen ga bedre bilde enn han har sett til nå, selv fra dagens plasma. Det må nok komme ikke-buede modeller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå