Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bacimycin til infeksjon i øret

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca 5 uker tok jeg en tragus piercing som for et par dager siden hovnet veldig opp. Jeg har nok vært litt dårlig til å rense den... Vertfall, piercing studioet jeg dro til og spurte, foreslo "Bacimycin" desinfeksjonssalve. Jeg dro og kjøpte den, men da jeg kom hjem så jeg det sto "Bacimycin må ikke bruke i øret. Det kan oppstå hørselskade hvis Bacimycin kommer inn i mellomøret."

Såå nå er jeg veldig redd for å bruke den salven da. Burde jeg la vær? Når jeg googler ser jeg at det er flere som har anbefalt den til bruk på øre piercinger, så jeg er litt forvirret. Vil helst beholde hørselen... Er det evt. noen andre med erfaring?

Anonymous poster hash: 92457...a40

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar! Nei, salven skal jo ikke inn i øret, men jeg tenkte at hvis jeg tar den på og feks dusjer, så kan det jo komme ganske lett inn i øret. Lite sannsynlig, men jeg er ikke keen på hørselskader, så tenker jeg er på den sikre siden og dropper den. Jeg ble også forslått en annen salve, brulidin, så da prøver jeg den istedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...