DrDoogie Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Har da ett iso-image, som kan jo kan mountes med: 'mount -t iso9660 -o loop /mnt/himmelbjerget image.iso' Men kernel'en som hører til dette (clarkconnect) vil jo forvente å forholde seg til et iso9660-filsystem, så det vil vel ikke være nok å bare pakke dette ut et sted og flikke på /boot/grub/menu.1st. Er det da noen parametre som kan fortelle grub at kjerna ligger på et iso9660-system? Vil anta at dette også har interesse for Knoppix og andre diskless distro'er som man ønsker å ha liggende på hd. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Knoppix har jo et eget script for å installere seg på harddisken. Kanskje du bør sjekke ut det ? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Takk for tipset! Noe slikt du tenkte på da? http://www.knoppix.net/docs/index.php/HdBasedHowTo Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Vel, som jeg tenkte kom jeg ikke lenger enn til punktet hvor den boota kjerna leiter etter cd-rom. Hjelper ikke så mye det når alt ligger på disk. Jaja, får vel holde meg til det knotete oppsettet på smoothwall da, istedenfor Clarkconnect som jeg ikke rakk å brenne før brenneren tok kvelden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå