Gå til innhold

[Løst] Ekstern disk (system) - hvordan ta eierskap?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hjelper en venn i nød (oplyser jeg om så dere ikke forventer at jeg kan sende skjermdumper etc på forespørsel) som har følgende problemstilling:

Han har anskaffet seg ny PC med Windows 8 installert. På sin gamle maskin hadde han Windows 7. Han ønsker å hente profilmappa til Outlook fra harddisken til Windows 7-maskinen til Windows 8 -maskinen.

Så langt alt vel, dette burde jo gå fint å få til. Vi har anskaffet en USB --> sata for tilkobling av disk, og vi ser innholdet på (USB) disken.

Problemet er rettighetene til profilmappa på (usb) disken. Brukeren som kompisen min er logget inn som på W8 maskinen har altså ikke tilgang til profilmappa på (usb) disken.

Vi har prøvd følgende løsninger uten hell (mest av alt pga jeg er inkompetent på W8's brukergrensesnitt):

1. Åpne utforskeren med admin-rettigheter.

Får ikke til. Søk på nettet ser ikke ut til å gi noen klare svar på dette. Iallefall det som jeg prøvde på.

2. Ta eierskap på mappa på (usb) disken

Vel, dette vet jeg funket i W7, men problemet i W8 er at under filrettigheter --> advanced så finnes det ikke noe tab som heter "Ownership" slik som det er både i W7 og xp.

Så spørsmålet mitt blir da: Hvordan gi seg selv full tilgang på en mappe på en ekstern disk i W8?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...