Gå til innhold

Erfaringer og meninger om 4G til spilling?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bor i et meget fjernt område rett utenfor Risør. På denne fjerne plassen har jeg lenge levd med mobilt bredbånd fra Ice.net som ikke kan beskrives som en særlig god opplevelse i online-spill. Ettersom pingtidene ligger på 200 på det laveste, har det stort sett blitt single-player på meg. (untatt noen ytterst få spill, som det av en eller annen grunn funker ok på) Her om dagen fikk jeg en gladmelding fra telenor om at de har bygd ut 4G her jeg bor, så vi tenkte å skaffe det, siden hastighetene er tidobbelt av det man får med ice, og til samme prisen. Farta ser bra ut, og det er mye mer for prisen enn det jeg har. Spørsmålet er derfor om det er noen som har noen peiling på hvordan ping-tidene er når man bruker 4G? Jeg ser jo at de nevner spill i annonsene sine, men det ser ikke jeg på som en god kilde. :p

På forhånd, takk :)

- Jørgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet i alle fall at bra hastighet ikke er det samme som bra responstid. Det kommer også helt an på tilgang, antall brukere tilknyttet samme tårn osv.

Mine forsøk med 3G er i alle fall følgende: 50-70 ms på natterstid, 300-800 ms ved skoletid.

Lenke til kommentar

Jeg vet i alle fall at bra hastighet ikke er det samme som bra responstid. Det kommer også helt an på tilgang, antall brukere tilknyttet samme tårn osv.

Mine forsøk med 3G er i alle fall følgende: 50-70 ms på natterstid, 300-800 ms ved skoletid.

Takk for innlegget :) Ruteren er bestilt nå, så jeg venter i spenning. Er jo uansett en oppgradering fra ice.net. Lurer veldig på om responstidene er bedre med 4G enn med 3G, jeg. Annonsene som nevner gaming, er vel det som holder motet mitt oppe.

Lenke til kommentar

4G skal være vesentlig bedre enn 3G på forsinkelse. Men som med all trådløsteknologi, så spørs det hvor stor belastning det er på basestasjonen og om du har brukbart signal.

Yup, så jeg får vel bare teste det ut med åpent sinn når pakka kommer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...