Gå til innhold

[PC] NFL Fantasy Football 2013 nr. 2


Anbefalte innlegg

Har snakket med Lyspaere og vi lurer på å prøve en større liga neste sesong. Vi skal i plenum komme frem til regler og lagopsett, også tenker jeg vi prøver med fks. 20 lag i ligaen. Hva tror dere om det? Har merket de siste årene at nå er noen skikkelig heldig med tre til fire draft picks, og kan cruise på det igjennom sesongen.

 

Tror det kan være mer spennende om alle får en topp-spiller og det må kjempes om resten, under draften, og på waiver wiren under sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt enig i at man er heldig i de første rundene i draften og kan surfe igjennom på det. For det første bygger draften på dyktighet. For det andre har lagene som gjør det bra i ligaen brukt waiver wiren aktivt og vært dyktige med de senere rundene i draften.

 

Team Discount Double Check plukket Andre Brown i 11. runde, Josh Gordon i 12. runde, Fred Jackson i 14. runde og har plukket opp Alshon Jeffery på waiveren.

 

Kristiansand Thunder Ducks plukket Ben Tate i 9. runde, Jordan Camron i 14. runde og Knowshon Moreno og Le'Veon Bell på waiveren.

 

Dette er ikke flaks.

 

Har man flere lag blir det færre "studs" pr. lag og skader og flopper vil innvirke enda hardere. Dessuten blir det vanskelig å plukke opp spillere når man har bye.

 

Er likevel ikke negativ til flere lag, men tror 14 eller 16 vil være nok.

 

 

Lenke til kommentar

En uke til playoffs.

 

Følgende lag er allerede klare, så vidt jeg har forstått:

 

Kristiansand Thunder Ducks

Team Discount Double Check

Stavanger Snakes (meg)

 

Siste plassen står mellom:

Bergen Patriots

Mannheim Knights

 

Vinner begge lagene går Patriots til sluttspillet siden de vant kampen mot Knights tidligere i år.

 

Mannheim Knights må altså vinne og Bergen Patriots må tape for at Knights skal gå til sluttspillet.

 

Jeg vurderer å tape med vilje mot Patriots, da jeg dermed antagelig vil møte Thunder Ducks i semi-finalen. Statistisk er Thunder Ducks det dårligste laget av de som kommer til sluttspillet.

 

Blir uansett spennende!

Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig med det dere skriver. Det er mye morsommere når alle lagene har færre stjernespillere da det bare fremmer viktigheten av å være aktiv og å følge med. Hvem kunne vite at Ray Rice og Doug Martin ville slite mens Marhawn Lynch og Jamaal Charles ville fortsette å gjøre det bra? Det blir i stor grad flaks som avgjør. Da er det mye morsommere, som oggimann skriver, når man treffer med spillere sent i draften eller gjennom waivers.

 

Når der gjelder antall lag så synes jeg egentlig vi skal ha så mange som trengs for at alle som er med i år (+ kanskje et par til dersom noen dukker opp) skal få være med.

 

Forsiktig med hva du ønsker deg oggimann ;)

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Det blir en grunnspillfinale av episke proporsjoner i kveld.

 

Bergen Patriots går til playoffs om:

 

(1) Brandon Marshall og Dan Bailey kombinerer for 21 poeng mer enn Matt Forte.

 

ELLER

 

(2) Dez Bryant putter opp 21 poeng eller mer.

 

 

Mannheim Knights går til playoffs om:

 

(1) Brandon Marshall og Dan Bailey kombinerer for 20 eller mindre poeng mer enn Matt Forte.

 

OG

 

(2) Dez Bryant putter opp 20 poeng eller mindre.

Endret av oggimann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...