Gå til innhold

Hvilken timing tør jeg sette rammen på?

Spawn0611

Anbefalte innlegg

Har Abit IC7 MAX 3 hovedkort og P4 2.8 PC 800 CPU.

Ram: Corsair TWINX1024-3700 1024MB Platinum

Kan vel dele dette opp i tre seksjoner:

1. Har ikke prøvd dette før... hva tør jeg sette timingen på rammen på, hvor det kjører stabilt og uten ekstra kjøling? :shrug:

2. Var også en av de som venter på ram fra databutikken.com, får 1gb med ram derfra hva kan jeg sette den rammen på da?

Corsair TWINX512-4000 DDR-DIMM 512MB

3. Bør jeg kjøre 4000 rammen eller 3700 rammen? Har hørt at det nødvendig vis ikke er en bedre ytelse av 4000 rammen....

Det er jo bare 4 minneslotter på kortet, må nesten velge hva jeg skal bruke... kan ikke mikse sammen rammen, kan jeg vel???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må du nesten prøve deg frem,det er nemmelig forskjell på hva du kan kjøre timingene på i klokket og uklokket tilstand, når du kjører cpu på std hastighet går du i bios og stiller timingene et hakk ned feks står de på 2-8-4-4 kan du prøve dem på 2-7-3-3 går dette bra førsøker du enda lavere, men husk at skal du klokke høyt må du nok stille dem tilbake.

Lenke til kommentar
det er nemmelig forskjell på hva du kan kjøre timingene på i klokket og uklokket tilstand

Gjelder det også hvis fsb ikke kjører over ram`ens spesifiserte frekvens?

(MP-klokket eller som nevnt i eks. under)

Eks: en klokket xp2500 med fsb=200 og ram=pc3500

Med andre ord: vil det kunne oppstå ustabilitet i et overklokket system med orginal timinger på ram`en og fsb som er mindre eller lik frekvensen ram`en er spesifisert for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...