Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke logget på LOL


Anbefalte innlegg

Søskenbarnet mitt fikk seg ny pc og ny router (bare noen dager siden), og nå funker ikke LOL.

Maskina er en V3-571 med Win 8. Routeren er en Jensen 1000G, og jeg var der for å åpne portene som må åpnes (5-6 stk). Dette hjalp ikke, og han får fortsatt denne feilmeldinga (beklager at bildet er litt lite, men det er da leselig):

0_big.jpg

 

Har videre slått av alt av virusprogrammer, slått av Win-brannmur, router-brannmur og alt annet som kan tenkes å være i veien. Helt tom for ideer her nå, så har noen et eller annet lurt forslag?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ihvertfall før så kjørte all informasjonen til LoL klienten gjennom Internet Explorer. Dette gjorde at denne feilen kunne komme av to grunner som egentlig er IE sin feil.

 

  • Oppdater IE gjennom Windows Update (Er også flere andre filer som etterhvert har blitt nødvendige så å oppdatere alt i Windows Update er anbefalt).
  • De har hatt en del trøbbel med IE og hvordan det sjekker sertifikater. Åpne Internet Explorer og trykk på tannhjulet øverst i høyre hjørne og velg "Alternativer for Internet". Velg Avansert fanen og scroll ned til Sikkerhet seksjonen. Her skal IKKE "Kontroller om serversertifikatet er tilbakekalt" og "Kontroller om utstederens sertifikat er tilbakekalt" være avhuket.
  • Start maskinen på nytt.

Det neste du kan teste er å sjekke at tidstjenesten til Windows er startet og syncet. Åpne ledetekst som administrator (Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Høyreklikk på Ledetekst og velg Kjør som Administrator). I ledetekst skriver du "net start w32time". For så å tvinge en sync, uavhengig om programmet allerede kjørte eller ikke, skriver du "w32tm /resync" i ledetekstvinduet.

 

Det siste jeg kommer på er noe de fleste som tilbyr tjenester over internet anbefaler når de ikke er helt sikre på hva som er feilen, men som av og til virker. Lukk LoL klienten før du begynner.

  • Åpne Ledetekst igjen
  • Skriv "Ipconfig /release"
  • Vent et par sekunder på et svar i ledetekst om at kommandoen er utført.
  • Skriv "ipconfig /renew"
  • Vent et par sekunder på et svar i ledetekst om at kommandoen er utført.
  • Skriv "ipconfig /flushdns"
  • Vent et par sekunder på et svar i ledetekst om at kommandoen er utført og lukk Ledetekst.
  • Prøv nå å logge inn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...