cenenzo Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hei, jeg har fått 10 oppgaver jeg skal gjøre i øving 1. Jeg har klart å løse 7/10 oppgaver, og sliter med 3 resterende oppgaver, Jeg har prøvd å regne på dette utallig mange ganger, men vet ikke om jeg har kommet fram til riktig svar. Fordi læreren vil ikke gi oss fasit før etter innleveringen, så derfor er jeg usikker om jeg er på riktig spor, eller om jeg er på villspor. Hadde vært fint om noen matte genier inne her, kunne ha utledet hvordan man går fram for å løse oppgaven, eller gi meg et hint. Oppgave 1 har jeg kommet fram til at sin x = -2 og resten har jeg på ark. Setter pris om noen kunne hjelpe meg. Tusen takk så mye! Oppgave 1 Løs følgende trigonometriske ligning for x0, 2 cos 2x 5sin x 3 Oppgave 3 a) Tegn punktene P(1, 3) og Q(4, – 2) i et koordinatsystem. Regn ut hva vektoren PQ er, skriv vektoren på formen ai + bj og tegn også denne i koordinatsystemet. b) Finn vektoren som har lengde 5 og danner en vinkel på 210° med positiv x-akse. oppgave 8 Skriv vektoren på formen ai + bj og tegn den i et koordinatsystem. Oppgave 3 Gitt vektorene v = i + 2j og w = 2i – j. Anta at k = 2. a) Tegn vektorene v og w i et koordinatsystem. b) Regn ut vektorene v + w, v – w og kv, og tegn disse i det samme koordinatsystemet som du tegnet v og w. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå