Gå til innhold

Trådløs ruter til vegguttak

CoaX-

Anbefalte innlegg

Jeg leier for tiden en leilighet som har 2 nettverksporter i veggen. Har fått tilgang til gjestenett hos utleier, og må skrive inn passord (i egen påloggingsnettside) hver gang jeg slår på mac / telefon. (Cisco)

Dette synes jeg er slitsomt, i tillegg til at Altibox + Apple TV + PS3 krangler om å få stå i nettverksportene. Jeg vet at AppleTV funker på begge kontaktene UTEN å måtte taste inn noe passord.

Har nå fått hentet min Jensen Airlink 89300 som jeg har brukt hjemme til trådløst nett.

Oppsettet når en enhet (AppleTV) er koblet i veggen er:

192.168.1.127

255.255.0.0

192.168.1.1

Problemet er at når jeg kobler en CAT5 kabel i LAN1 porten på Airlinken, så får jeg ikke nett. Det har heller ikke hjulpet å slå av DHCP eller UPnP.

Jeg har også prøvd å sette Statisk IP på Airlinken (hvor 192.168.1.1) var oppført som "Gateway."

Jeg trodde at det i utgangspunktet skulle være så enkelt som å sette Airlinken i AP modus, og plugge kabelen i en av de 4 LANportene, men den gang ei.

Det eneste jeg ønsker er de ekstra LANportene og trådløst nett uten å måtte taste inn et passord hver eneste gang jeg slår på macen! Kan det være den passordfunksjonen som gjør at Airlinken ikke får nett?

Vet at lignende problemstillinger har vært diskutert her før, men fant ingen hvor utleier hadde egen (web-basert) passordløsning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan iallefall ikke ha på DHCP.

Det høres ut som passordoppsettet lager krøll.

Du er tilkobblet, men softwaren i routeren hindrer deg i å automatisk komme lenger.

Hvordan apple-tv kommer seg rundt passordet kan man jo lure på.

Har utleier satt av 2 kabler fra switchen inn i din vegg? Høres uansett rart ut VS ha switch hos deg.

Ville ha spurt utleier om å ta bort den funksjonen i routeren.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...