marreflaten Skrevet 14. september 2013 Del Skrevet 14. september 2013 Sendte mail CDON og spurte om alle maskinene deres har samme produksjonsdato. Virket som 20/6 ikke var ideelt basert på det jeg har lest her.Dumt spørmsål, men denne modellen har touchscreen eller? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Den har (heldigvis) ikke touchscreen. Jeg vil helst ikke ha touch da dette gir blank skjermoverflate = refleksjoner og fingermerker. Vil du ha touchscreen heter modellen PG på slutten av modellnavnet. Modellbetegnelser: Ingen bokstaver bak navnet = vanlig skjerm og intel HD grafikk ( eks: V5-573) G bak navnet = dedikert grafikk (V5-573G) P bak navnet = Touchscreen og intel HD grafikk (V5-573P) PG bak navnet = touchscreen OG dedikert grafikk. (V5-573PG) Det er ikke alle serier og kombinasjoner som blir tilgjengelige, så vidt jeg vet er det ingen touch modeller av V5-573, ikke enda ihvertfall. Det finnes touchmodeller i V7 serien som i bunn og grunn er samme maskin, men dyrere, f.eks: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/acer-aspirev7-582pg-74508g52tkk/190447.3003/ Ønsker du en maskin med touch kan du vurdere denne toshibaen også: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/toshiba-satellitep50t-115/186843.3003/ Quadcore i7 haswell, men med litt svakere grafikk og heller ikke IPS skjerm likevel pent design og et kurant kjøp. Endret 14. september 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Et alternativ til denne maskinen er asus N550JV, men den er ikke perfekt den heller. Fordeler med asusen: +kraftigere CPU +Optisk enhet +ekstern subwoofer. +bedre touchpad? +Tastatur som er bedre å skrive på. +Bedre kjøleløsning slik at kabinettet ikke blir så varmt under lang tids hard bruk. Bakdeler med asusen: -Sølvfarget tastatur, gir lav kontrast mellom bokstavene og tastefargen, spesielt merkbart i lyse omgivelser/utendørs. -Koster mer -Tyngre/større -CPU throttler under tung bruk (i enkelte tilfeller ned til 800MHz), kan "fikses" ved å skru av "bidirectional prochot" i throttlestop 6.0 beta. Det du i praksis gjør er å blokkere signalene som BIOS sender til CPU om å throttle. Du gjør ingenting med prosessorens egen throttling som inntreffer når temperaturen blir for høy, så prosessoren throttler fremdeles om den blir for varm, men du slipper asus sin idiotiske throttling som er programmert i BIOS. (Asus har syndet LENGE på dette området og programmert inn unødvendige throttle verdier i BIOS). -Selv om asus også har IPS skjerm har den ikke like god fargenøyaktighet og heller ikke like stort fargespektrum (gamut). Acer sin skjerm er bedre kalibrert fra fabrikk, dog ingen skjermer vil være perfekt kalibrert uten individuelt kalibreringsverktøy. -Ikke plass til mSATA SSD. Endret 14. september 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
provolone Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 Da har jeg prøvd ut bråkebøtten også. Var helt lydløs frem til jeg prøvd å streame film og spille på den. Er en sinnsykt irriterende lyd som høres ut som en ellevill kloning av susing og during i bakgrunnen. Det kan da vel ikke være meningen at det skal være slik? Svaret fra cdon var å henvende seg til acer kundeservice. Får ringe til de i morgen og høre. Maskinen min driver å kobler seg fra nettet her i huset med jevne mellomrom, noen som har en løsning på det? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. september 2013 Forfatter Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Hadde ikke problemer med det selv, men om de fikser vifteproblemet kommer jeg nok til å bytte nettverkskort til intel uansett. Er så langt svært godt fornøyd med intel sine kort (og tilsvarende dårlig fornøyd med atheros kort!). Tenkte å slenge inn et slikt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1944688 Endret 15. september 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
provolone Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hjelp fra acer så langt: 1.Bios oppdatering, gjorde bare støyen værre 2. Prøv en recovery, om problemet vedvarer, så må maskinen sendes inn for rep. Lenke til kommentar
kfinne Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Svaret fra cdon var å henvende seg til acer kundeservice. Får ringe til de i morgen og høre. Maskinen min driver å kobler seg fra nettet her i huset med jevne mellomrom, noen som har en løsning på det? Min maskin kobler seg også fra wifi regelmessig, men kun (tror jeg) når jeg kjører på batteri. Har re-installert wifi-drivere fra acer sin hjemmeside, men har ikke testet det skikkelig ut ennå. Tror jeg også kommer til å sette inn et nytt wifi-kort, som OC-Freak nevner. OC-Freak, har du noen info om når du vil få maskinen tilbake? Og, har du fått bekreftelse fra Acer på at det er noe feil med viften? Noen som har prøvd seg på en "clean"-install av windows 8, forresten? Er det mulig? Endret 16. september 2013 av kfinne Lenke til kommentar
PalleW Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hej mine norske venner, Jeg har kigget med på OC-freaks tråd herinde og på notebookreview. Har lige bestilt en Acer V5-573G hos webhallen.com som jeg burde få i morgen eller onsdag. Computeren lyder så genial, men når i skriver at der både er problemer med wifi og køler/vifte, så bliver jeg lidt nervøs Men i hører fra mig når jeg har modtaget den. Hilsen Danmark Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. september 2013 Forfatter Del Skrevet 16. september 2013 DHL hentet maskinen på torsdag, på fredag ankom den verkstedet i tyskland, i dag fikk jeg bekreftelse fra acer på at den var mottatt og tildelt ordrenr/ "case" nr. Det er alt jeg kan si så langt. Hadde ikke problemer på min maskin med det trådløse nettet og ja det var på batteri (tester alle maskiner på soverommet - det det skiller mellom gode og dårlige maskiner ) Lenke til kommentar
marreflaten Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Hej mine norske venner, Jeg har kigget med på OC-freaks tråd herinde og på notebookreview. Har lige bestilt en Acer V5-573G hos webhallen.com som jeg burde få i morgen eller onsdag. Computeren lyder så genial, men når i skriver at der både er problemer med wifi og køler/vifte, så bliver jeg lidt nervøs Men i hører fra mig når jeg har modtaget den. Hilsen Danmark Tenker det samme, maskinen høres genial ut, blir spennende å høre fra deg! Lenke til kommentar
PalleW Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Min var desværre også defekt, højre køler laver en høj tone og forsvinder kun når den er i idle eller i let brug. Wifi virkede dog fint. Jeg synes at touchpaden larmer meget selvom man ikke trykker på den fysisk, altså den larmer selv ved et lille 'tap', som om at den er løs. Men måske er touchpaden også defekt, who knows. Jeg sender den tilbage til webhallen og får en ny. Og hvis den har samme problem sender jeg til reparation ligesom oc-freak. Jeg er så skuffet, at Acer kan lave en så stor fejl i så mange produkter er mig en gåde. Håber at værkstedet kan fixe din oc-freak, så er der måske håb for os andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Ser at jeg tydeligvis har vært utrolig heldig med min. Kjenner meg dog igjen i WiFi problemet, men dette forekommer sjeldent. Utover det er jeg kjempefornøyd med maskinen! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Min var desværre også defekt, højre køler laver en høj tone og forsvinder kun når den er i idle eller i let brug. Wifi virkede dog fint. Jeg synes at touchpaden larmer meget selvom man ikke trykker på den fysisk, altså den larmer selv ved et lille 'tap', som om at den er løs. Men måske er touchpaden også defekt, who knows. Jeg sender den tilbage til webhallen og får en ny. Og hvis den har samme problem sender jeg til reparation ligesom oc-freak. Jeg er så skuffet, at Acer kan lave en så stor fejl i så mange produkter er mig en gåde. Håber at værkstedet kan fixe din oc-freak, så er der måske håb for os andre. Samme produksjonsdato også? (20/6) Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Vil det være stor forskjell på dagligdags bruk mellom den tråden handler om og denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=794204 Tenker da spesielt på prosessoren. Skal brukes mye til film, koding (It studie) og litt LoL spilling. Vil da dual core holde og vil det merkes stor forskjell? Har tenkt å installere SSD disk uansett. Lenke til kommentar
PalleW Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 25/6 er min produceret. Jeg kigger lidt på http://www.edbpriser.dk/baerbar/hp-envy-touchsmart-15-j002eo-id-7508054.aspx Quad i7, også 750m, dog kun 8gb ram og med msata også. Vejer 2, 5kg dog. Måske den er en mulighed, hvis det her bliver ved Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Da er min maskin sendt fra Acer, regner med jeg har den mandag/tirsdag. Lenke til kommentar
provolone Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Fikk endeligt de nødvendige returpapirene i dag, og fikk den avgårde umiddelbart. Hvor lang tid tok det før du fikk/får din igjen OC? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 (endret) En drøy uke - om jeg får den rett over helgen som jeg antar. Det er faktisk ganske bra, spesielt siden de har verksted i tyskland. Infocare pleier jo bruke 2-3 uker for så å sende maskinene tilbake med samme eller nye feil. Endret 19. september 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Men har alle som har kjøpt denne hatt problem med vifta? Og er det noen som har løst det hittil? Veldig interessert i pcen men har ikke lyst på irriterende viftestøy. Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Hei, har sett en del på denne pcen og lurer på om den har touch? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå