Gå til innhold

Her er Frps sjokktiltak mot innvandring


Kazuo

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/valg2013/frps-drastiske-innvandringsforslag-1.11193776

 

Så lenge vi lever med grenser så ser jeg virkelig ikke problemet med annet en nr 1 på listen her

 

 

  • Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia.
  • Flyktninger som reiser til hjemlandet på ferie kan miste oppholdstillatelsen.
  • Ekteskap ikke skal legges til grunn for innvandring til Norge.
  • Søskenbarnekteskap skal forbys.
  • Innvandrere må jobbe og bo i Norge i ti år før de kan få statsborgerskap.
  • Kun norske statsborgere skal være medlemmer av folketrygden.
  • Utenlandsk arbeidskraft skal betale inn til en «personlig folketrygdkonto», og dersom det innbetalte beløpet ikke dekker en eventuell sykmelding eller utførhet, må arbeidsinnvandreren forlate landet.

 

 

I Sveits er vel de fleste forslagene stemt fram som OK av befolkingen i de fleste cantoner rundt om, direkte demokrati er godt kan bare drømme om det i Norge da vi her lever under falskt demokrati..

 

Å sette krav til de som søker et bedre liv i et av verdens beste land ser jeg ikke som kontroversielt eller noe ulogisk..

 

Ikke burde man trenge stemme FRP om man ønsker det heller, noe man kunne slippe om det var et type direkte demokrati i Norge der vi alle kunne stemme over ting som omhandler oss alle..

 

Godt valg..

Endret av DaniNichi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idioter fra FRP som ikke vet forskjellen mellom innvandrere -- som vi ikke har tatt i mot fra ikke-vestlige land på flere tiår -- og flyktninger som vi må være idioter for å ikke ta inn, da vi er forpliktet til å ta inn flyktninger for at vi skal kunne flykte fra Norge en gang i framtiden.

 

Har ikke ledelsen engang gått på skole??

 

Om Norge nekter å ta i mot flyktninger burde alle verdens land i rettferdighetens navn nekte nordmenn å flytte til deres land.

 

...

 

Og igjen så torpederer FRP en potensiell diskusjon om hva vi skal gjøre med FLYKTNINGENE som det norske samfunnet nekter å gi verdighet, verdi eller arbeid.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

og flyktninger som vi må være idioter for å ikke ta inn, da vi er forpliktet til å ta inn flyktninger for at vi skal kunne flykte fra Norge en gang i framtiden.

 

Feil, nordmenn er idioter fordi de vil la disse "flyktningene" komme til landet, smarte folkeslag er seg selv nærmest.

 

Forpliktet? Jeg er ikke forpliktet til en dritt, jeg har sluttet å stemme og gir derfor ikke en gang en symbolsk støtte til det parlamentariske bunnfallet som er samlet på tinget.

 

Når ting i fremtiden i Norge eventuelt (og sannsynligvis) blir så jævlig pga. den politikk som har blitt ført og konsekvensene dette har gitt at nordmenn vil flytte til utlandet får du ha lykke til med å søke statsborgerskap i Pakistan eller Somalia - som hvit og vantro djevel - lykke til med søknaden.

:rofl:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Idioter fra FRP som ikke vet forskjellen mellom innvandrere -- som vi ikke har tatt i mot fra ikke-vestlige land på flere tiår -- og flyktninger som vi må være idioter for å ikke ta inn, da vi er forpliktet til å ta inn flyktninger for at vi skal kunne flykte fra Norge en gang i framtiden.

Du er nok idioten, fordi vi tar inn enorme menger med ikkje-vestlige innvandrarar i året. Ein innvandrer og det staten kallar ein innvandrer er forskjellige ting. FRP er for folk flest, og brukar ikkje rart definerte utrykk.

 

Har ikke ledelsen engang gått på skole??

Det har dei, men dei snakkar ikkje i koder slik som sosialistene gjør. Dei bruker språket som verktøy for å nå sine politiske mål. FRP, for å kommunisere med folket.

 

Om Norge nekter å ta i mot flyktninger burde alle verdens land i rettferdighetens navn nekte nordmenn å flytte til deres land.

Spørst kva dei meiner om norsk innvandring, alle har råderett over sitt eige land. Kva som er rettferdig er at folk får sin vilje, når den er etisk forsvarlig slik som i denne saken. Det som derimot ikkje er det, er nemlig det at vi skal ta inn folk som er totalt negativt for landet og det stakkars folket som bur her.

 

Og igjen så torpederer FRP en potensiell diskusjon om hva vi skal gjøre med FLYKTNINGENE som det norske samfunnet nekter å gi verdighet, verdi eller arbeid.

Eg skal fortelle deg ein ting, Red Frostraven, og det er at dersom du vil hjelpe dei kan du det. Når andre ikkje vil, på grunn av deira forferdelige oppførsel, så må du akseptere det. Noreg er eit sammarbeid starta av nordmenn, og det er ingen ting anna. Noreg er laga av nordmenn og for deira profitt. Og av ingen anna årsak.

Lenke til kommentar

 

Feil, nordmenn er idioter fordi de vil la disse "flyktningene" komme til landet, smarte folkeslag er seg selv nærmest.

 

Forpliktet? Jeg er ikke forpliktet til en dritt, jeg har sluttet å stemme og gir derfor ikke en gang en symbolsk støtte til det parlamentariske bunnfallet som er samlet på tinget.

 

 

Så du frasier deg altså muligheten til å flykte fra norge i framtiden, og frasier dine barn retten til å flykte fra norge en gang i framtiden når neste istid kan være på gang, golfstrømmen har snudd, Russland invaderer Norge fordi NATO ikke lengre eksisterer på grunn av liberalister eller andre katastrofer.

 

Eller ønsker du muligheten til å bli flyktning?

Lenke til kommentar

Du er nok idioten, fordi vi tar inn enorme menger med ikkje-vestlige innvandrarar i året. Ein innvandrer og det staten kallar ein innvandrer er forskjellige ting. FRP er for folk flest, og brukar ikkje rart definerte utrykk.

 

Asylsøkere er innvandrere i FRP-ordboken altså.

 

Hyggelig.

Spesielt med tanke på at asylsøknader er ment å være et opphold som kun vedvarer til en person kan vende trygt hjem igjen. Men ønsker FRP altså å definere mennesker med midlertidig oppholdstillatelse/asyl i Norge som innvandrere, slik at disse ikke trenger å flytte hjem igjen når det er trygt?

 

 

 

Det har dei, men dei snakkar ikkje i koder slik som sosialistene gjør. Dei bruker språket som verktøy for å nå sine politiske mål. FRP, for å kommunisere med folket.

 

Åh, sier du det.

Ved å bevisst bruke feil ord?

 

Eg skal fortelle deg ein ting, Red Frostraven, og det er at dersom du vil hjelpe dei kan du det. Når andre ikkje vil, på grunn av deira forferdelige oppførsel, så må du akseptere det. Noreg er eit sammarbeid starta av nordmenn, og det er ingen ting anna. Noreg er laga av nordmenn og for deira profitt. Og av ingen anna årsak.

 

 

De absolutt fleste asylsøkere oppfører seg ikke forferdelig.

Jeg tror heller ikke de fleste mennesker er motstandere av at alle mennesker skal kunne søke asyl -- i alle fall ikke om man spør spørsmålet:

Ønsker du selv muligheten til å søke asyl i andre nasjoner dersom du blir forfulgt og truet på livet av norske myndigheter i framtiden?

 

For øvrig så tror jeg at det er bedre å fokusere på hvordan vi kan gjøre asylsøkere mer produktive enn å vurdere å nekte våre barn å søke asyl i utlandet -- og andre mennesker å søke asyl i Norge.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

En skurks siste tilfluktssted er som kjent patriotisme og nasjonalisme. Det er vel det eneste kortet FrP har igjen i sin desperate jakt på lettlurte velgere. Muligens har det kortet virket før men, det er ikke sikkert at det virker lenger.

 

 

  • Norge bør opprette og drifte asylmottak i land i Afrika og Asia.

 

Det vil bli dyrt og byråkratiserende. I tillegg kan man ikke hermetisk lukke Norges svært lange grense. Det alene ville kreve mange milliarder. Det står ikke stemplet asylmottaker i pannen til en som kommer til en grense. Det er også en menneskerett å kunne søke om asyl. FrPs politikk begynner å bli usmakelig brun i valgkampinnspurten.

 

Sittende regjering har ført den mest troverdige og faste politikken på dette område, og det vil de fortsatt gjøre, ettersom de ikke vil mangle penger.

 

Har man problemer med egen troverdighet gjelder det om å skape seg et fiendebilde. Velkjent taktikk før det rakner.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Asylsøkere er innvandrere i FRP-ordboken altså.

Om du ser på statistikkene om kven som får opphold her i landet, så vil du sjå at dei aller, aller fleste ikkje er asylsøkarar. Dette gjelder også om du ser på ikkje-vestlige innvandrar separat for denne anledningen. Asylsøkarar vandrar inn i landet og busett seg dersom dei får opphold, ja. Ergo ein innvandrer.

 

Hyggelig.

Spesielt med tanke på at asylsøknader er ment å være et opphold som kun vedvarer til en person kan vende trygt hjem igjen. Men ønsker FRP altså å definere mennesker med midlertidig oppholdstillatelse/asyl i Norge som innvandrere, slik at disse ikke trenger å flytte hjem igjen når det er trygt?

Om dei har midlertidig asyl, er dei likevel innvandrarar. Dei har busett seg her, mest sannsynlig inntill deira død.

 

Åh, sier du det.

Ved å bevisst bruke feil ord?

Vi veit begge to at dei brukar riktig ord, og venstresida har definert seg ein ny betydning som samsvarer kun for dei. Som sagt før, dei har alltid sett på språket som eit verktøy, ikkje som eit kommunikasjonsredskap.

 

De absolutt fleste asylsøkere oppfører seg ikke forferdelig.

Mange gjør det, men det er ikkje direkte asylsøkarar det er prat om. Vi har ingen innvandringstopp i Noreg. Det kjem mange fleir hit enn nokon gong, godt hjelpt fra den tredje verden, og det er faktisk mykje ferre asylsøkarar no enn før, og faktisk så vil FRP auke antallet som får søke asyl om du har lest deg opp.

 

Jeg tror heller ikke de fleste mennesker er motstandere av at alle mennesker skal kunne søke asyl -- i alle fall ikke om man spør spørsmålet:

Ønsker du selv muligheten til å søke asyl i andre nasjoner dersom du blir forfulgt og truet på livet av norske myndigheter i framtiden?

Eg personlig ville ikkje brydd meg noko særlig, men det er ein anna historie. Dei fleste vil nok ha muligheten til å søke asyl, men faktum er at dei fleste som kjem hit er ikkje asylsøkarar. Og mange som kjem hit som asylsøkarar treng ikkje hjelp. Dei lyger for å søke lykken. Da på bekostning av det norske samfunnet og folk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I Sveits er vel de fleste forslagene stemt fram som OK av befolkingen i de fleste cantoner rundt om, direkte demokrati er godt kan bare drømme om det i Norge da vi her lever under falskt demokrati..

 

Godt valg..

 

Så du stemmer i vårt falske demokrati?

Lenke til kommentar

 

Så du stemmer i vårt falske demokrati?

 

Når jeg først bor i Norge her så synes jeg det er viktig stemme, dessverre finnes det ikke noe godt alternativ man kan stemme på for å fremme Direkte demokrati..

 

Jeg ser ikke noe gode utsikter for at noe skal forandre seg i Norge, for meg virker det som vi er i en spiral av nøytralitet og status quo, vi er rett å slett for feige,olje-late mennesker her tillands..

Lenke til kommentar

Om du ser på statistikkene om kven som får opphold her i landet, så vil du sjå at dei aller, aller fleste ikkje er asylsøkarar. Dette gjelder også om du ser på ikkje-vestlige innvandrar separat for denne anledningen.

 

Vil gjerne se denne statistikken. Da tenker jeg på ikke-vestlige innvandrere spesielt. At den største andelen innvandrere ikke er asylsøkere totalt sett er det vel ingen som tviler på, ca 30% av innvandrerne i Norge har flyktningbakgrunn mener jeg å ha lest.

 

Vi veit begge to at dei brukar riktig ord, og venstresida har definert seg ein ny betydning som samsvarer kun for dei. Som sagt før, dei har alltid sett på språket som eit verktøy, ikkje som eit kommunikasjonsredskap.

 

Hva er forskjellen på et verktøy og et redskap?

Lenke til kommentar

Idioter fra FRP som ikke vet forskjellen mellom innvandrere -- som vi ikke har tatt i mot fra ikke-vestlige land på flere tiår -- og flyktninger som vi må være idioter for å ikke ta inn, da vi er forpliktet til å ta inn flyktninger for at vi skal kunne flykte fra Norge en gang i framtiden.

 

Har ikke ledelsen engang gått på skole??

 

Om Norge nekter å ta i mot flyktninger burde alle verdens land i rettferdighetens navn nekte nordmenn å flytte til deres land.

 

...

 

Og igjen så torpederer FRP en potensiell diskusjon om hva vi skal gjøre med FLYKTNINGENE som det norske samfunnet nekter å gi verdighet, verdi eller arbeid.

 

Det er snakk om å stille krav til de som kommer til Norge.

 

For å sette det på spissen, skal Anders Breivik i rettferdighetens navn ha rett til å flykte fra Norge til et annet land?

Eller er det noen kriterier som gjør at man ikke lenger kan forvente hjelp fra fellesskapet?

 

Slik utviklingen går så er det vi som tilpasser oss innvandrere, vi lar deres kultur blandes med vår. Et godt eksempel på dette er vår tradisjon med å feire grunnlovsdagen og gå i tog 17. mai med Norske flagg, sist 17. mai så jeg utlendinger gå i tog med sine egne flagg, bannere og faner. Det er flott de er glade for å ha innvandret til dette landet men hva feirer de egentlig? Grunnloven eller sin egen innvandring? Kan det tenkes at de breier seg utover og vi viker unna og gir dem plassen?

 

Så kan en diskutere hvor mye vi skal bøye oss for dem som kommer hit, er det vi som skal tilpasse oss andre kulturer eller skal andre kulturer lære seg Norsk?

 

Jeg mener det må være et krav at utlendinger lærer seg Norsk eller går på Norsk-undervisning, ihvertfall dersom de mottar trygdeytelser.

 

Dersom noen ikke kan fordra Norge eller å lære seg Norsk så finnes det mange andre fine land i verden.

Lenke til kommentar

Hvem er motstandere av å stille krav til innvandrere og asylsøkere da?

 

Ingen partier jeg kjenner til -- men så har du FRP som står på sidelinjen og roper og hoier om kriminalitet, voldtekt og innvandrerkriminalitet, og forpurrer enhver rasjonell debatt om hva vi faktisk skal GJØRE med den majoriteten av ASYLSØKERENE som faktisk har rett på asyl og som er ikke-kriminelle, og som ønsker å leve et normalt liv fram til de kan flytte hjem igjen.

 

Jeg tror aldri jeg har hørt en ordentlig debatt om asylsøkere på mange år.

 

Ja: Kriminelle asylsøkere må sendes ut av landet

Ja: De som skal bo her til sin død må lære seg norsk.

Ja: Det må stilles krav, og jeg mener at det skulle vært obligatorisk voksenopplæring i 2-3 år for alle voksne asylsøkere hvor de lærer seg norsk skikk og bruk, språk og et fagfelt.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...