Michelle92 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg var selvfølgelig dum nok til å kjøpe en Iphone fra en privat på nettet. Alt funket helt fint, helt til jeg skulle sette inn simkortet mitt. Null dekning. Fikk en kompis til å undersøke litt, og det viser seg at den er sperret og meldt stjelt. Da blir den altså totalt sperret..... Skikkelig sugent, men er det ingenting jeg kan gjøre? Ikke kan jeg selge den videre og ikke kan jeg bruke den selv. Noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Da ville jeg meldt det til politiet og/eller forsikringsselskapet da det antageligvis er snakk om tyveri eller forsikringssvindel. Lenke til kommentar
daniiel90 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Har du prøvd å kontaktet selgeren? Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Dersom den er meldt stjålet, er IMEI nummeret til den den mest sannsynlig lagt inn i EIR-registeret. Hver gang telefonen slås på, sjekkes IMEI nummert. Ligger den i listen, nektes den tilgang til nettet. Enkelt og greit. Det eneste du kan gjøre, er å forsøke å få tilbake pengene fra selger... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 I verste fall kan selger bli siktet for helleri hvis du anmelder det.... hør uansett med selger. det er urimelig at du skal sitte med svarteper når du kjøper ting som viser seg å være tyvegods. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hør med selger? Tullprat. Anmeld forholdhet og hjelp politiet med å finne tilbake til svindleren. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Ganske sikker på at om du sender en melding til selger hvor du opplyser om at du ønsker pengene tilbake, eller leverer en anmeldelse i morgen - så løser det seg vel på et vis. Var borte i en lignende sak for et par år siden. Jeg fyllte ut en ferdig anmeldelse med fullt navn og det hele, tok bilde av meg selv med anmeldelsen i hånda utenfor politistasjonen - og sendte bildet på MMS til selger. Fikk screenshot av en gjennomført betaling via mobilbank tilbake etter ca. 5 minutter. Endret 26. august 2013 av magnusalex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå