ChrisCo Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jepp! Max er vel 100mW på 2.4GHz båndet og 200mW på 5GHz båndet... Sett til maks og se hva som skjer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Ja det er TX-power. Vil ikke anbefale å øke den for mye, men 100mW bør vel være greit. Verdiene på ping ser veldig fine ut. Du får kjøre speedometer og se hva du får av hastighet. http://nettfart.no Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Opplever at http://test.telenor.no gir best og mest rikitge resultater 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Den funker sikkert fint den :-) Speedtest.net er heller ikke så verst. Man kan jo prøve litt forskjellige og se hvilke resultater man får. Som regel er høyeste verdi mest korrekt. Det gjelder spesielt for svært raske linjer. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Ja, telenor sin gir stabile hastigheter, lav ping og jitter og rett og slett fungerer helt ypperlig.. Alle andre jeg har prøvd, ink speedtest.net, hopper veldig opp og ned på alle verdier og gir generelt feil resultat og er ustabile.... Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Ingen endring i signalstyrken med TX på 50, 71 eller 90. Kjørte nettfart.no og fikk: Ditt testresultat Nedlasting Mbit/s 4.6 Opplasting Mbit/s 4.09 Svartid ms 31 Din tilbyder Canal Digital Men hvordan vet jeg om jeg har koblet meg på det trådløse nettet via min router sine signaler? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har du fulgt guiden jeg ga deg i stad? Rebootet routeren din? Skrudd av firewall? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Ja, har prøvd å følge denne guiden så godt jeg kan:http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge Edit: Men i alle dager, ser jo bak tv'n at det er vegguttak der for ethernet. Mon tro om det går å koble til routeren der for å sende ut signaler? Kabelen er ikke lang nok til å rekke min stasjonære pc. Endret 1. september 2013 av CurSe Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Tviler på at den veggkontakten vil fungere... Men prøv for all del.... Men har du prøvd å koble deg til routeren din med kabel og set om du fått nett? Hva sier loggen i routeren din? Har du tilgang til configen til husverten sin routeren? Hva sier loggen der i såfall? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Du må bare prøve. I såfall må du sette wifi som AP igjen og helst lage et annet navn enn Dlink Jeg ville ha kopiert innstillingene du har i routeren nå, slik at det blir enkelt å stille tilbake til repeater. Endret 1. september 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Hmm.. Hvis det skulle funke så var det visst ikke bare plug&play. Tok en reset til factory defaults, men tok backup av innstillingene jeg lagde tidligere. Tror jeg har fått litt forståelse for hvordan min mor har det med data nå som jeg holder på med ting jeg ikke har peiling på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Du har da vært flink og fått repeateren på lufta. Det er ikke dårlig bare det Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Ser ut til at det uttaket gir internettilgang, men å få det til å faktisk funke var visst noe helt annet Er det en guide av noe slag jeg kan følge for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Det der er vel din egen trådløsrouter du er tilkoblet. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Ja, men akkurat nå står den koblet til vegguttaket. Kanskje jeg fikk falske forhåpninger da det sto internettilgang på bildet :/ Tenkte den kanskje kunne lage sitt eget nettverk med internettilgang. Edit: Men har du prøvd å koble deg til routeren din med kabel og set om du fått nett? Hva sier loggen i routeren din? Har du tilgang til configen til husverten sin routeren? Hva sier loggen der i såfall? Beklager, la ikke merke til innlegget før nå. 1. Har ikke prøvd å koble meg til routeren med kabel for å se om jeg får nett, kan prøve det i morgen. 2. Visste ikke at det fantes logg, så det må jeg også se nærmere på i morgen 3. Har ikke tilgang til husverten sin router, så config og logg derfra spøker det litt for akkurat nå. Endret 2. september 2013 av CurSe Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Jeg vet ikke hva jeg har gjort annerledes denne gangen, men jeg bestemte meg for å prøve på nytt med blanke ark og denne gangen fikk jeg det til å fungere! Nå har routeren riktignok bare fungert som den skal i 5 minutter, men internett føles mye raskere sammenlignet med tidligere i dag da jeg var koblet på husverten sin router. Får håpe at signalstyrken på 100% og stabilt internett holder seg i lang tid fremover. Jeg ville bare si tusen takk for hjelpen! Edit: Åh herregud, jeg kan se videoer på Youtube i HD! I HD I TELL YOU! Hvem skulle tro at man kunne savnet det så veldig.. Endret 3. september 2013 av CurSe 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå