moesen Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Heisann Vet ikke helt hvor jeg skal ta opp dette med valgte og gjøre det her... Hva er best av Vann og Luftkjøling nå til dags.. Vurderer ny pc (AMD sikkert) og vil overklokke en del, drar en del på LAN. Hva mener dere er best? Takk for svar! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Luftkjøling er definitivt det som er enklast å ha med å gjøre. Går fint ann å overklokke med luftkjøling, så lenge du har god nok luftkjøling. www.microplex.no har masse fine kjølere og vifter som vil passe deg heilt supert! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vann kjøling er best! Spørs jo hvor mye penger du vil bruke.. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vannkjøling er for spesielt interriserte og litt erfarne folk.Skal du på lan er det berre masse styr å drakse på vannkjøling vil eg tru. Tull. Tull. Nevnte jeg tull? Det er ikke noe problem å sette opp en vannkjølingsrigg, ei heller er det noe styr å frakte det. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vannkjøling er for spesielt interriserte og litt erfarne folk.Skal du på lan er det berre masse styr å drakse på vannkjøling vil eg tru. Tull. Tull. Nevnte jeg tull? Det er ikke noe problem å sette opp en vannkjølingsrigg, ei heller er det noe styr å frakte det. Generellt sett er det enklere å ha med luftkjøling å gjøre enn vannkjøling... Men skal ikke sei det er masse styr, så greit, trekker tilbake det med masse styr... Uansett for en nybegynner er det sansynligvis lettast med ei kjøleribbe med vifte på. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vannkjøling er for spesielt interriserte og litt erfarne folk.Skal du på lan er det berre masse styr å drakse på vannkjøling vil eg tru. Tull. Tull. Nevnte jeg tull? Det er ikke noe problem å sette opp en vannkjølingsrigg, ei heller er det noe styr å frakte det. Generellt sett er det enklere å ha med luftkjøling å gjøre enn vannkjøling... Men skal ikke sei det er masse styr, så greit, trekker tilbake det med masse styr... Uansett for en nybegynner er det sansynligvis lettast med ei kjøleribbe med vifte på. HVORFOR er dette enklere? Du skriver at du "vil tru" at det er enklere. Jeg tolker dette som ren synsing. Hvorfor må du uttale deg om ting du åpenbart ikke har greie på? Er du klar over at flere luftbaserte kjøleløsninger helst ikke skal transporteres på annen måte enn liggende, for eksempel? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Tull. Tull. Nevnte jeg tull? Det er ikke noe problem å sette opp en vannkjølingsrigg, ei heller er det noe styr å frakte det. Vel, det er ikke særlig vanskelig, men det er mer styr enn å sette på en kjøleribbe og koble viftekontakten i hovedkortet. Nå skal det være sagt at enkelte ferdig-sett kan være utrolig enkle å sette sammen. Noen bruker standard p4-retention-clip, og festes på 0,svisj. Skal du ha gpu og northbridge-kjøling i tillegg, kan dette involvere skjermkort i fryseboksen, noe som kan bli for "far out" for allmuen. Litt mer styr er det, men resultatene (og ikke minst lydnivået) er vel verdt tiden det tar. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vel, det er ikke særlig vanskelig, men det er mer styr enn å sette på en kjøleribbe og koble viftekontakten i hovedkortet. Nettopp! Men skal gi meg på alle andre påstander, men eg sa det eg trudde var riktig ut i fra min (dårlige?) logiske sans Lenke til kommentar
moesen Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Men hva kjøler best? Og hvor mye må jeg bruke hvis jeg skal ha skikkelig kjøling? Tenkte og overklokke mest mulig. Mange sier at vannkjøling er best.. Men hva må jeg ha, av utsyr o.s.v.? Mer arbeid med vann sikkert, men jeg har tid:yes: Finnes det kjøling til Ram og hardisk? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vann e vel best ja. Kan vel få ganske likt med luft med deltavifter som bråke som helvete. Vapo e jo bedre enn begge da :o Men det blir vel for ekstremt igjen? Ja, det finnes kjøling til ram og HD http://www.netconnection.no http://www.microplex.no http://www.3dfxcool.no Her finne du vel alt du kan tenka deg av kjøling. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Men hva kjøler best? Og hvor mye må jeg bruke hvis jeg skal ha skikkelig kjøling? Tenkte og overklokke mest mulig. Mange sier at vannkjøling er best.. Men hva må jeg ha, av utsyr o.s.v.? Mer arbeid med vann sikkert, men jeg har tid:yes: Finnes det kjøling til Ram og hardisk? Vatn kjøler seff best ja, men koster også mest. Må vel ut med en plass mellom 2000 og 5000 kr (ca) for et komplett system, avhengig av valg av deler og kor god ytelse du vil ha. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vatn kjøler seff best ja, men koster også mest. Må vel ut med en plass mellom 2000 og 5000 kr (ca) for et komplett system, avhengig av valg av deler og kor god ytelse du vil ha. Med mindre det er noen som selger et komplett p4 vannkjølings-sett på qxl, uten minstepris. Hint, hint! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Vatn kjøler seff best ja, men koster også mest. Må vel ut med en plass mellom 2000 og 5000 kr (ca) for et komplett system, avhengig av valg av deler og kor god ytelse du vil ha. Med mindre det er noen som selger et komplett p4 vannkjølings-sett på qxl, uten minstepris. Hint, hint! *legge bud på 10 kr og håpe ingen andre byr over, samt psilocybe ikkje bryr seg, for så å selge det til ca 1500kr * Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå