Gå til innhold

XP pirk...

MailMan13

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt WinXP i litt over en uke nå, men to ting har begynt å irritere meg...

- Hvordan får jeg frem volumkontrollen, den lille høytaleren nede i hjørne altså. Irriterende å måtte gå i kontrollpanelet hver gang jeg vil stille på noe.

- Og hvor er "optimal" innstillingen for oppdateringsfrekvens på skjermen. Jeg kjører 1240x1025@85Hz, og når jeg bytter til 1024x768 er den fortsatt 85Hz, og ikke 100 slik som den burde være. er jeg innom 1600x1200 stiller den seg ned til 75Hz og blir der til jeg stiller den opp igjen manuelt. Hvis et annet program endrer oppløsning (les: spill) settes frekvensen til 60Hz uansett oppløsning.

Jeg hadde samme problem i win98, men powerstrip løste problemet der. Det ser ikke ut til at XP lar ps ta kontroll på samme måte som 98.

Har Gainward GF2 pro og detonator 20.83.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Prøv dette: Åpne dxdiag->more help->override refresh rate->sett 100, Kanskje det hjelper..

Quote:

- Og hvor er "optimal" innstillingen for oppdateringsfrekvens på skjermen. Jeg kjører 1240x1025@85Hz, og når jeg bytter til 1024x768 er den fortsatt 85Hz, og ikke 100 slik som den burde være. er jeg innom 1600x1200 stiller den seg ned til 75Hz og blir der til jeg stiller den opp igjen manuelt. Hvis et annet program endrer oppløsning (les: spill) settes frekvensen til 60Hz uansett oppløsning.

Jeg hadde samme problem i win98, men powerstrip løste problemet der. Det ser ikke ut til at XP lar ps ta kontroll på samme måte som 98.

Har Gainward GF2 pro og detonator 20.83.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...