aainaa007 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 hei scenario er vi har boliglån i bank X har nå søkt om boliglån i en annen bank med mellomfinansiering da bank X ikke gir mellomfinansiering vi ønsker å kjøpe nytt før vi selger vårt gamle hvordan blir det i praksis betaler vi avdrag på både eksisterende lån, pluss nytt lån inntil vi får solgt leiligheten? eller overtar den andre banken lånet fra første bank også? takk for svar Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Når jeg har hatt mellomfinansiering for å kjøpe nytt før jeg har solgt har jeg kun betalt renter på mellomfinansieringen. Ved salg blir det gamle lånet slettet og nytt lån opprettet basert på melomfinansieringen minus overskudd fra salg. Bankmannen min sa at det var takket være godt økonomisk rulleblad at det gikk så greit. Man blir jo sittende med lån på to boliger en liten stund, og det er ikke gitt at alle får det innvilget. Men jeg regner med at de fleste ordner dette greit. Endret 26. august 2013 av Mythos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå