Gå til innhold

Might & Magic X – Legacy, Hvor ferdig er det?

Anbefalte innlegg

Sett litt på spillet, men er usikker på om jeg skal vente til endelig release eller hive meg ut i det med en gang. Er det noen som har prøvd det og kan si hvor mye av spillet som er ferdig? Mangler det kun tweaking, er det en alpha hvor halve spillet mangler eller noe midt i mellom?

Jeg tror jeg kommer til å like spillet veldig godt, men jeg er ikke å interessert i å begynne på et spill jeg ikke kan fullføre før om noen måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper det nå så får du begynne å spille med en gang, men spillet er ikke ferdig. Litt som DayZ og Minecraft, s[ hvis det kun er finpussen som mangler så har jeg ikke noe imot å kjøpe det nå.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Jeg har early release, mest bare for å ha det klart. Det er som er tilgjengelig nå, er Act 1 av 4, nå vet ikke jeg hvor fullført selv act 1 er, men håper det blir en del "out-fleshing" av content. Ikke prøvd så mye, da jeg vil ha alle classes tilgjengelig når jeg spiller.

edit: Liker det godt hittil.

Endret av Sulphuras
Lenke til kommentar

Early Access, ikke helt beta enda. Endel god del bug fixing og forandringer er nødvendig, foreløpig har jeg pause i spillet til dem slipper først patch.

Godt å slippe quest markers og kompass retninger. Man må virkelig utforske områder og å snakke med npc'er for å finne quests og ting.

Eneste som mangler nå er at man må tegne kartet selv så er man tilbake i gamle dager igjen :)

Endret av 1969
Lenke til kommentar

Godt å slippe quest markers og kompass retninger. Man må virkelig utforske områder og å snakke med npc'er for å finne quests og ting.

Eneste som mangler nå er at man må tegne kartet selv så er man tilbake i gamle dager igjen :)

Det tror jeg flertallet ikke ønsker uansett hvor mye nostalgitripper man kan få av tanken :p

Tipper dette blir patchet inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det tror jeg flertallet ikke ønsker uansett hvor mye nostalgitripper man kan få av tanken :p

Tipper dette blir patchet inn.

Å tegne inn kartet selv funker veldig bra på Etrian Odyssey IV, det er faktisk nesten litt avhengighetsskapende utrolig nok. Men det er da på 3DS, med berøringsskjerm og pekepenn, blir nok ikke helt det samme på PC dessverre.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Fullt av bugs? Har bare opplevd et par grafikkbugs. Sikker på at det ikke er noe med PCen din? Spillet krever også nesten ingenting av PCen. Kjører alt på maks selv (Dvs jeg har skrudd av bloom-svineriet såklart) med min flere år gamle PC, men vet at Unity-motoren har veldig varierende ytelse selv på ganske likt oppsett.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Har blitt ferdig med act 4. Brukte rundt 40 timer. Har nå laget et nytt party basert på ranged classene er igang med runde 2.

I motsetning til andre er den eneste feil jeg opplevde var at et characther portrett forsvant, men det kom tilbake igjen når jeg zona inn til en by. Kan å nevne at 4 andre som jeg kjenner har heller ikke hatt nevneverdige problemer med spillet. En opplevde crash to desktop en gang.

Det er et fjell område der ting blir veldig tregt, men ellers så har det vært en knall tur.

Det er ikke et lett spill, du blir ikke holdt i hånda, det er fullt mulig å velge feil skills så du kan risikere å slite mye hvis du har byggd skillene i partyet feil.

Man er nødt til å bruke buffs, debuffs, scrolls og pots i en god del kamper for å overleve. Bli kamerat med quicksaven for du kommer garantert til å bli nødt til å reloade endel ganger. Les lore du finner for det vil hjelpe deg på enkelte riddles og quester.

Utrolig hvor fort man får tilbake evnen til å bevege seg i ruter igjen etter alle disse årene free roam.

Anbefales hvis du liker slike spill, men siden det er mange som har problemer med bugs så bør du kanskje sjekke litt etter om du har noe hardware eller lignende som ikke fungerer godt med spillet.

Lenke til kommentar

Har selv brukt en del timer den siste lille uken på dette spillet ja. Liker det meget godt. Men har en del små bugs som jeg håper de fikser. Som at lyden kan henge seg opp etc etter noen timers spilling.

Spiller selv på Warrior nå. Siden jeg syntes adventure var litt lett..

Lenke til kommentar

Fullt av bugs? Har bare opplevd et par grafikkbugs. Sikker på at det ikke er noe med PCen din? Spillet krever også nesten ingenting av PCen. Kjører alt på maks selv (Dvs jeg har skrudd av bloom-svineriet såklart) med min flere år gamle PC, men vet at Unity-motoren har veldig varierende ytelse selv på ganske likt oppsett.

jepp det er smekkfullt av bugs, men som jeg sa ingen store. Sjekk ubisoft offical forum, er en bug tråd der som er langt som ett vondt år.

Sjekk også tråden der for for ytelse, er maange som klager.

Lenke til kommentar

Bugtråden der er jo ikke akkurat bare full av rapporter om bugs, men diskusjoner, kommentarerer, klaging på designvalg, osv osv. Ingen andre i denne tråden har hatt noen nevneverdige problemer å snakke om. Synes kanskje du svartmaler situasjonen litt. Bugs er dessverre normalt i spill. Er ikke noe verre i dette spillet enn i andre spill. Selvsagt ingen unnskyldning for utviklerne, men det er nå sånn bransjen er.

Det vil også alltid være folk som har PC-oppsett som har problemer med ytelse. Sånn er det i alle spill, og er en av ulempene med PC-spilling. Er bare du som har hatt problemer med ytelsen i denne tråden, og det er jo utrolig kjipt for deg, men spillet kjører veldig bra på en "normal" PC.

Lenke til kommentar

Bugtråden der er jo ikke akkurat bare full av rapporter om bugs, men diskusjoner, kommentarerer, klaging på designvalg, osv osv. Ingen andre i denne tråden har hatt noen nevneverdige problemer å snakke om. Synes kanskje du svartmaler situasjonen litt. Bugs er dessverre normalt i spill. Er ikke noe verre i dette spillet enn i andre spill. Selvsagt ingen unnskyldning for utviklerne, men det er nå sånn bransjen er.

Det vil også alltid være folk som har PC-oppsett som har problemer med ytelse. Sånn er det i alle spill, og er en av ulempene med PC-spilling. Er bare du som har hatt problemer med ytelsen i denne tråden, og det er jo utrolig kjipt for deg, men spillet kjører veldig bra på en "normal" PC.

At det er bare jeg er er ikke argument, da det er jeg som bumpet tråden i dag etter release :)

Jada alle release spill har masse bugs, også denne.

Hva jeg selv har opplevd

• sound som looper, som ikke går bort. feks combat lyden er konstant på, environment looper, characterenes "bark" snakker oppe på hverandre. Intro lyd er KJEMPEHØY, selv om lyd settingen i spillet er sattt til 25%
  • Lyd som blir borte, lyd på slag, spells spilles ikke av.
  • combat som henger seg opp (bare skjedd en gang gudskjelov, fikset fort med quickload)
  • GFX som henger, og lagger når man går fra ett enviroment til ett annet. (spillet er ræva opptimalistert, det bruker bare 2gig minne feks, og aldri mer) Selv med en high end PC (har 780ti kort, 12gig minne, spillet installert på 64bits win7 med 12 gig minne)
  • Shield expert hengte seg, og løste seg ved og zone inn og ut. Dvs fikk ikke trenet til shield expert selv om characteren hadde muligheten, treneren sa "not skilled enough".
  • spells som ikke oppfører seg slik spell beskrivelsen sier. feks Celestial Armor, som skal blokke X damage, og vare Y runder. Selv om mobs gjør mer en annonsert X damage, forsvinner ikke spellet. Regner med beskrivelsen er feil.
  • conditions som paralyzed kommer char'n ut av seg selv, selv om beskrivelsen sier at den bare kan fjernes med spells eller pots. Mulig beskrivelen er feil, og det ikke er bug, men feilbeskrivelse?
  • mobs som ikke gjør noe som helst. Virker som de er frozen. Observert en par ganger bare.
  • minor ting som typos, klasse balancing
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Anyways folkens, nå er patch rett rundt hjørnet, dog selv er jeg snart ferdig med første gjennomspilling. Lvl 29 på fyra mine nå.

Vet ikke helt om jeg gidder en runde til, da det ikke re re-spawning mobs, så "vet" man jo hva som kommer til og skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...