Joachim_F Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Retro Crew-gjengen ser på historiens største konsollflopper, i ukens podkast. Les hele saken 1 Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 QTMQRK sier du? Sounds liek success to me! 1 Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 QTMQRK sier du? Sounds liek success to me! Bildet er av Apple Pippin, usikker på hva den teksten på konsollen betyr! Kanskje det er modellen. Uansett komisk Lenke til kommentar
qwert Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Bildet er av en Bandai ATMARK, stilisert skrevet med små a-er. Apple solgte ikke Pippin selv, men lisenserte ut platformen.Apple hadde visjoner om å tiltrekke seg en lang rekke lisenstakere, men i tillegg til Bandai var det faktisk bare et selskap med norsk tilknytning som jobbet med platformen. Vet ikke om disse noen gang kom ut.http://www.dagbladet.no/nettguiden/961008-guide-1-a.html Endret 26. august 2013 av qwert 1 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Amiga 32, burde å kunne vært Playstation men noe traff tydligvis feil - http://no.wikipedia.org/wiki/Amiga_CD32 Endret 26. august 2013 av simalarion 2 Lenke til kommentar
Varizio. Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Amiga 32, burde å kunne vært Playstation men noe traff tydligvis feil - http://no.wikipedia.org/wiki/Amiga_CD32 Prisen på konsollen var 200$ mer enn Playstation, 300$ mer enn N64. Pluss tidligere dårlige ledelse avgjørelser. Les den engelske wikien istedet, den norske er alltid altfor lite informasjon i. 2 Lenke til kommentar
blucoll Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 z80 var 8 bit ja men den hadde en del 16 bit instruksjons set + noen andre 16 bit funksjonaliterer måtte bare pirke 2 Lenke til kommentar
Ketil@Retrocrew Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 z80 var 8 bit ja men den hadde en del 16 bit instruksjons set + noen andre 16 bit funksjonaliterer måtte bare pirke Pirking liker vi :-) z80 ftw!!! Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Mulig det er bare meg som ikke har fulgt med, men hva skjedde med Nintendo Gamecube? Jeg fikk med meg at den kom, men så var den - meget stille - plutselig borte igjen. Konsollen som sådan var aldri interessant for meg, så det er kanskje derfor at jeg ikke har fått med meg hva som skjedde med den, men jeg innbiller meg at den fikk ganske kort levetid... Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Mulig det er bare meg som ikke har fulgt med, men hva skjedde med Nintendo Gamecube? Jeg fikk med meg at den kom, men så var den - meget stille - plutselig borte igjen. Konsollen som sådan var aldri interessant for meg, så det er kanskje derfor at jeg ikke har fått med meg hva som skjedde med den, men jeg innbiller meg at den fikk ganske kort levetid... Den gikk til dels under radaren min og, men den solgte 21.74 millioner enheter i følge Wikipedia i mellom 2001 og 2007, så noen særlig flopp var det ikke. Men sammenliknet med PS2 som ble sluppet et drøyt år før Gamecube så ble Nintendo blåst av banen. Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Gamecube er kun en flopp sammenligna med Playstation 2, og den har flere titler som jeg vil beskrive som et MUST å spille. En fantastisk konsoll med kvalitet over kvantitet når det gjelder spillkatalogen. Wind Waker, for pokker! 2 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Pippin ja... Way back, da familien skulle anskaffe seg sin første datamaskin, så trålte jeg PC-blader for gode ideer. HjemmePC hadde en feature om Pippin og jeg vurderte sterkt å anskaffe meg den. Oh, how little did I know... Heldigvis anskaffet vi oss en Pentium MMX-maskin i stedet...! Lenke til kommentar
sevs Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 QTMQRK sier du? Sounds liek success to me! Det står "atmark" med en forjævlig skrift :D Lenke til kommentar
prodsy Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Ingenting slår C 64! Boulder dash! Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 ...var vel en DEL som ville ha C64. 1 Lenke til kommentar
trondmm Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Amiga 32, burde å kunne vært Playstation men noe traff tydligvis feil - http://no.wikipedia.org/wiki/Amiga_CD32 Jeg er ikke enig i at Amiga CD32 var en fiasko. Slik jeg husker det, solgte den bra, men Commodore var på randen av konkurs da den ble lansert, og de fikk ikke kjøpt komponenter på kreditt. Dette førte til at de ikke klarte å produsere i noe særlig volum, slik at de i praksis glipp av julesalget i 1993. Et vellykket julesalg kunne ha reddet Commodore fra konkurs (eller i det minste ha utsatt den noen år), og jeg tror absolutt at dersom fabrikkene hadde brukt all kapasiteten på å produsere CD32, så ville de ha solgt hver eneste en denne julen. Sony Playstation var fortsatt et år unna, og den kunne absolutt ha fått en trangere start hvis markedet allerede var oversvømt av CD32er. 1 Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 CD32 var ikke nødvendigvis en flopp nei, problemet var at Commodore gikk konkurs fordi de ikke fikk konsollen inn på markedet i USA særlig. Var noe patentgreier som de skyldte penger på også eller no. Men maskinen var meget cut down. (Har en.) Akkurat som A1200 hadde de forkrøpla spesifikasjonene for mye. Ikke noe fastram eller noe gode IO muligheter. Kunne jo i det minste hatt en floppy kontakt ! Ekspansjonsport hadde den men pga konkursen ble det lite produksjon på ekspansjoner. SX1 og SX32 var dog etpar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå