Everket Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Viftestøyen gjorde at jeg returnerte min w350s, ellers var det en ganske god maskin til snaut 8000kr. Har det kommet flere bios oppdateringer eller har noen funnet ut en løsning på problemet? Hørte en som tok på ny kjølepasta og fikk ner tempen litt. Vurdere denne maskinen igjen, da det egentlig forsatt er det eneste valget pris\ytelsesmessig. Endret 6. november 2013 av Everket Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Ny adresse for bios, drivere etc: https://www.dropbox.com/sh/itv7nb06wu3c46u/xinfL105Mn/Xishan/W35xST%20og%20W37xST Har oppdatert firmware og bios nå. Vifta går ganske litt jevnere enn før, da den gikk i noen minutter for så og slå seg helt av. Men min W370S er enda en skikkelig bråkhest Lenke til kommentar
Hilucia Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Heisann... Hadde det vært mulig å forklare dette på en litt... mer forklarende måte? Jeg skjønner ikke hva som blir sagt her. Og mange av linkene dere referer til virker ikke lenger. Jeg sliter også med viftestøy. Har hatt PC-en i snart ett år, og har ikke hatt dette problemet før. Kjører World of Warcraft sporadisk, men nå kommer det plutselig viftestøy bare jeg starter Multicom PC-en. Noen som kan hjelpe ei som ikke har peiling hva en BIOS er?.. På forhånd takk. Hilsen Hege Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Min Xishan W230s oppførte seg omtrent slik da den var ny. Jeg gjorde et par grep som fikk den til å være stille hele tiden. Jeg demonerte kjøleløsningen og renset den med aceton, og la på ny kjølepasta. Dette tok normal driftstemperatur fra 68 til 62 grader. Videre installerte jeg Intel XTU og undervoltet med 71 mV og satte ned multiplikatorne til 25x. Dette tok driftstemperaturen ned til 55 grader, og det gjør at PC'en er lydløs 100% av tiden. Disse Clevo-maskinene er svært gode, men de har overspekkede prosessorer og dårlig installerte kjøleløsninger. Ved å dempe prosessoren litt og trimme kjøleløsningen blir det perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå