interect Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hallo!Jeg går rett på sak:Jeg kjøpte meg ny pc fra Multicom, og det oppsto raskt problemer;Vifta på datamaskinen er veldig stille store deler av tiden, men plutselig kan den, uten forvarsel eller noe tyngre program på pc'n, ruse seg opp til max og forbli der i 10 minutter. Det er helt tilfeldig når problemet oppstår (Jeg kaller det et problem siden jeg er elev på VGS, og viften forstyrrer undervisningen i klasserommet).Som sagt skjer dette under vanlig nettsurfing ELLER skriving på Office.Noen som har innspill og/eller råd?MVHSimen 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Du må sannsynligvis oppdatere BIOS: ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Laptop/Xishan/W350S%20og%20W370S/BIOS/ Endret 26. august 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
interect Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Du må sannsynligvis oppdatere BIOS: ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Laptop/Xishan/W350S%20og%20W370S/BIOS/ Takk for svar! Da følger jeg bare guiden! Lenke til kommentar
interect Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Du må sannsynligvis oppdatere BIOS: ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Laptop/Xishan/W350S%20og%20W370S/BIOS/ Det viser seg at filene i BIOS-mappen ikke er kompatibelt med 64-bit/W7.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hva med å lese readme fila som ligger i samme mappen på serveren hos multicom? Den har guide til hvordan du lager en minnepinne med oppstartsfiler. Clevo lager ikke bios oppdateringer som virker i win 7 eller win 8. Lenke til kommentar
interect Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Hva med å lese readme fila som ligger i samme mappen på serveren hos multicom? Den har guide til hvordan du lager en minnepinne med oppstartsfiler. Clevo lager ikke bios oppdateringer som virker i win 7 eller win 8. Leste til punkt og prikke til jeg skulle kjøre "step1.exe", da sa det stopp (angående kompabilitet) Ergo, jeg er stuck med en pc som bråker værre enn et jetfly? (Om jeg ikke velger å returnere) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Windows kan ikke kjøre når du oppdaterer bios, det er derfor du lager en bootbar minnepenn. Lenke til kommentar
interect Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Windows kan ikke kjøre når du oppdaterer bios, det er derfor du lager en bootbar minnepenn. Plug the USB stick into a USB2.0 slot (black) Do not use the USB 3.0 (Blue) Plug in AC adaptor. Enter CMOS setup to disable "Intel Anti-Theft Technology" if the item is available. Enter CMOS setup to disable "UEFI BOOT" if the item is available. Run step1.exe under pure DOS environment, system will restart automatically. Run step2.bat under pure DOS, system will shut down automatically. Plug off AC adapter for 5 seconds then plug in AC adapter. Power on system, the system will restart automatically. Enter CMOS setup to check BIOS version and load system default, save changes and reboot. Run step3.bat under pure DOS to start EC flash procedure, the system will shut down automatically when the procedure is finished. Plug off AC adapter for 5 seconds then plug in AC adapter. Power on system and enter CMOS setup to check EC firmware version. If the original BIOS settings are different from system default, please enter CMOS setup to change BIOS settings before system loads Windows. You are now done, boot Windows as normal. Her er guiden. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hvis Windows kjører når du forsøker å kjøre step1.exe, step2.bat og step3.bat, så gjør du noe feil. Da har du ikke startet pc'en i DOS med minnepennen. Lenke til kommentar
interect Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Hvis Windows kjører når du forsøker å kjøre step1.exe, step2.bat og step3.bat, så gjør du noe feil. Da har du ikke startet pc'en i DOS med minnepennen. Den er nå startet i DOS. Problemet nå er at jeg ikke har løsning på hvordan jeg kjører de bestemte filene. Den tar tydeligvis ikke i bruk samme kommandoer som command prompt. Eller? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Den er nå startet i DOS. Problemet nå er at jeg ikke har løsning på hvordan jeg kjører de bestemte filene. Den tar tydeligvis ikke i bruk samme kommandoer som command prompt. Eller? Joda, men det ser ut til at du må pakke ut innholdet i "BIOS_1.00.11_EC_1.00.07.zip" til minnepennen for at det skal fungere. Du får ikke tilgang til harddisken på datamaskinen når du har startet den med minnepennen. Lenke til kommentar
interect Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 Joda, men det ser ut til at du må pakke ut innholdet i "BIOS_1.00.11_EC_1.00.07.zip" til minnepennen for at det skal fungere. Du får ikke tilgang til harddisken på datamaskinen når du har startet den med minnepennen. Tusen takk for hjelpen! Jeg har fått oppdatert, og alt går som normalt. Høres ut som den bruker vifta mer rolig og balansert nå enn før. Før var den enten helt avskrudd, eller på max! Jeg får bare håpe problemet er løst. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Hei, jeg stjeler tråden din jeg. Min xishan w350s bråker som et helvete den og, prøver å oppdatere bios, men kommer meg inn i DOS vinduet når jeg booter fra minnepennnen men der finner jeg ikke noen filer. Jeg har prøvd: HP usb disk storage format tool, fulgt guiden. Skal ha fått melding om at alt er greit, så har den ikke finni noe når jeg først booter. Har prøvd å ekstrakte filene over på minnepennen etter at jeg har gjort den "Bootable" Under option: "Using DOS system files at:" så velger jeg mappa: bios_1.00.11_EC_1.00.07 så får jeg opp: "There are no valid DOS system files at det specified location." Føler jeg har prøvd alle mulige måter nå, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg får fiksa minnepennen slik at jeg kan starte step1.exe i DOS vinduet. Trenger virkelig hjelp her, bruker ikke pcen før vifteproblemet blir fikset. Løst!: Flytta alt fra mappa på minnepennen utafor mappa. Tror det hadde noe med directory og gjøre! Endret 1. september 2013 av Ullsokk1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Har prøvd å ekstrakte filene over på minnepennen etter at jeg har gjort den "Bootable" Under option: "Using DOS system files at:" så velger jeg mappa: bios_1.00.11_EC_1.00.07 så får jeg opp: "There are no valid DOS system files at det specified location." Det er det utpakkede inholdet i "DOS-boot.zip" som skal velges under option "using DOS system files at:". Dette lastes ned samme sted som "HP usb disk storage format tool": ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Div/BOOT/ Deretter kopierer du det utpakkede innholdet i "bios_1.00.11_EC_1.00.07" over på minnepennen. Du kan nå boote datamaskinen med minnepennen og bruke kommandolinjen til å starte step-filene. Endret 1. september 2013 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har fått oppdatert biosen nå. Var cool i en times tid så tar den bare på drag igjen. Noen som har en Xishan w350s og kan fortelle meg om hvordan viftene på dere fungerer? Eller om det er planlagt noen fix på dette i nærmeste framtid. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har fått oppdatert biosen nå. Var cool i en times tid så tar den bare på drag igjen. Hva slags bruk var dette? Idle/surfing/spilling? Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hva slags bruk var dette? Idle/surfing/spilling? Første timen så surfa jeg på nettet de første 40 minuttene, resten spilte jeg 20 min TM2. Når jeg var ferdig så førte jeg over musikk fra en ekstern HDD og midt i begynte den å blåse seg opp, holdt på i 5-10 min stoppa litt også starta den igjen Lenke til kommentar
Slappyjack Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har akkuat samme problem med min 350S. Har nå prøvd løsningen over, men er skeptisk. Så langt har det hatt lite til ingen effekt på støynivået til maskinen. Dette er under oppgaver som websurfing eller skriving av notater. Apropos, er det noen som har satt inn en SSD? De varmeste komponentene jeg får ifølge HWmonitor og Speedfan er enten SSD eller hovedkort. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg har satt inn SSD. Slik er det hos meg http://i.imgur.com/ZGdCH8O.png Lenke til kommentar
xpokerx Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har lignende problem med min w350s. Bios osv er oppdatert. Det jeg testa var å ta maxium processor state på 50% og system cooling policy på passive istede for active. Da jeg drev med enkel surfing var temp på cpu 55 +- 5 grader. Når jeg gamer har jeg det på standard. Vet ikke om det er optimalt men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå