Gå til innhold

Erfaringer med undervannshus

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med forskjellige undervannshus? Har lest en del om det nå og forsøkt å finne ut hva jeg skal gå for, uten å føle at jeg klarer å lande på noen spesielle.

De dyreste koster jo to formuer, mens de billigste (ser omtrent ut som en putter kameraet i en brødpose) får en for 20-30 dollar.

Så jeg lurer egentlig på om noen har klart å finne en mellomting som de er fornøyd med. SPL waterhousings er favoritten hittill, men de og er rimelig dyre..

Kamera: Canon 5d Mark II

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye dykkker du? Hvor ofte kommer du til å ta bilder? Å begynne med undervannsfoto med speilrefleks blir fort svært dyrt (10000+), og du vil bruke litt tid på å få gode resultater.

Om du skal få nytte av en 5D bør du ha strober, for å ha strober bør du ha et skikkelig hus, og for å drasse på et skikkelig hus bør du være en god dykker. Så da blir spørsmålet hvor mye tid og penger du egentlig har tenkt til å investere.

Jeg tok forresten en titt på SPL Waterhousings. Dette er IKKE dykkerhus, men ment for vannsport. De er altså vanntette, men ikke noe du kan ta med deg på et vanlig dykk.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, begge to!

Kommer nok til å bruke det en del, men det er ikke til dykking det vil bli brukt. Mest vannsport. Litt under vann kanskje, men mest i vannkanten. Det er uansett ikke snakk om de store dypene. Jeg ville absolutt ikke stolt på en brødpose nei, så det er derfor jeg kikker litt på SPL sine. Vært artig om noen hadde noen erfaringer med de, eller evt tilsvarende hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...