AfterGlow Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Nok et digert overvåkningsprogram avslørt.Ny avsløring: NSA spionerte på FN Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 26. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 26. august 2013 .. og norske politikere stikker hodet i sanda og later som ingenting. Det er egentlig de jeg er mest sjokkert over. 34 Lenke til kommentar
Populært innlegg Matsemann Skrevet 26. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 26. august 2013 Å spionere på FN og ambassader tilhørende NATO-land burde nesten reageres på som en krigserklæring fra USA. Det er slikt man gjør mot ens fiender, sjukt at ingen med makt reagerer mer på dette. 22 Lenke til kommentar
Populært innlegg chokke Skrevet 26. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 26. august 2013 Tja, la oss håpe dette reddet minst et liv - for da er det jo verdt det . Jeg har vel sluttet å bli overraska når det kommer frem hvem som har overvåket hvem og i hvor stor skala. Blir oppgitt og lei mer enn noe. Jeg bare håper noen større organer med makt gjør noe med dette og krever / foretar seg store undersøkelser i hvor stor skala NSA har drevet. Istedet for noen 50-åringer av politikere som synes overvåkning er bra fordi det hindrer kriminalitet. 10 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Det er tydelig at USA ser på samtlige allierte som "konkurrenter" eller i verste fall , fiender. På tide med et nytt Internett som ikke kan overvåkes og som er helt "fritt" selv om det vil også ha sine negative sider. 4 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Egentlig ikke overraskende i det hele tatt. Eller hva, forventet folk at USA får etterretningen sin fra Russia Today og BBC? Man kan ikke bare "dra en strek" da det kommer til etterretning siktet på andre land, selv ikke egne NATO-allierte. Men akkurat pga slik paranoid holding, pga USAs planer om verdensherredømme som de i praksis har alrede oppnådd - i alle fall militært sett - burde alle Europeiske land gjerne samle seg og danne sitt eget forsvarsallianse for å ha litt mer balanse i verden. I mellomtiden får vi se om noen i EU parlamentet har cohones nok til å gjøre tiltak/sanksjoner mot USA pga dette. Norge nevner jeg ikke fordi dette landet er kjent til å ha tungen sin så dypt opp i USAs bakende at våre politikere kan egentlig ikke si noe mot at USA skal gjøre nett som de vil. 2 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 kan vi ikke heller spørre hvem de ikke har spionert på Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Svaret på det er vel ganske åpenbart: ingen. 1 Lenke til kommentar
xarum Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 så... fant dere noen terrorister eller? Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Dette er jo latterlig, NSA og FN er jo styrt av den samme "eliten". Lenke til kommentar
Populært innlegg GeirGrusom Skrevet 26. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 26. august 2013 Det er helt absurd hvor få norske medier som faktisk dekker dette til tross for hvor viktig denne saken faktisk er... 10 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Se for dere ramaskriket det hadde vært om det var Kina som hadde gjort det. 5 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 .. og norske politikere stikker hodet i sanda og later som ingenting. Det er egentlig de jeg er mest sjokkert over. Du må ikke tro at dette ikke er akseptert fra Norges side for lenge siden. USA gjør ikke dette bak ryggen på regjeringene, men de har fått aksept for det. I alle fall i Norge. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Så spørs det da, er dette blitt "lekket" så usa skal overskygge noe som er enda verre enn overvåkning? Så mens vi ser en vei og konsentrer oss om med dette, så foretar de seg noe verre bak ryggen på alle? Endret 26. august 2013 av meg0709 1 Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Å spionere på FN og ambassader tilhørende NATO-land burde nesten reageres på som en krigserklæring fra USA. Det er slikt man gjør mot ens fiender, sjukt at ingen med makt reagerer mer på dette. Det er desverre ingen som har et snev av makt i europa bortsett fra Russland. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 .. og norske politikere stikker hodet i sanda og later som ingenting. Det er egentlig de jeg er mest sjokkert over. Har du fått med deg at det er valg i år? Norske politikere forsøker å komme inn på Stortinget. Denne saken har versert i mediene i et par måneder allerede, og det er bare "mer av det samme" som kommer ut, og de ulike partiene som stiller til valg er ganske samstemte (eller i hvert fall forutsigbare) i denne saken. Det er helt uinteressant i forhold til valget å vite hva parti X mener om at "NSA også har avlyttet FN". Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Se for dere ramaskriket det hadde vært om det var Kina som hadde gjort det. Kina ble tatt i å gjøre det de også. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Er det egentlig så sjokkerende at en av verdens største etteretningsorganisasjoner bedriver etteretningsvirksomhet? De som er "allierte" i dag er ikke nødvendigvis allierte i morgen.. Endret 26. august 2013 av Untouchab1e Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Se for dere ramaskriket det hadde vært om det var Kina som hadde gjort det. Ja, for APT1 har de fått så veldig mye pes for... Eller? Lenke til kommentar
oceana Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 .. og norske politikere stikker hodet i sanda og later som ingenting. Det er egentlig de jeg er mest sjokkert over. Den konklusjonen jeg trekker ut av dette er at alle nasjoner er "like ille" - og at Norge har nok av svin på skogen selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå