BirgerCaC Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Er det noen som vet om FrP vil gjøre alvor med det å fjerne forbudet mot oppskyting av pinneraketter for private? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Nei men nå kan profesjonelle boksere denge løs på hverandre her i landet og det er opp til den enkelte kommune og bestemme villmannskjøring med snøscooter i skiløypene. Lenge leve friheten. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg håper virkelig at FrP gjør alvor med det å fjerne forbudet mot oppskyting av pinneraketter! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg håper virkelig at FrP gjør alvor med det å fjerne forbudet mot oppskyting av pinneraketter! Høyre burde innføre forbud mot FrP politikere i viktige posisjoner. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Nei, det syntes jeg ikke. Men jeg syntes nå at FrP kan få ræva i gir å gjøre pinnestyrte raketter lovlig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Hvilke FrP politikere kvalifiserer for de viktigste posisjonene Statsminister? Finansminister? Utenriksminister? Helseminister? Næringsminister? Endret 5. oktober 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Nei, det syntes jeg ikke. Men jeg syntes nå at FrP kan få ræva i gir å gjøre pinnestyrte raketter lovlig! Hvorfor skal de fjerne et forbud som har redusert personskader? Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Av de to åpenbare, cannabis og kjøp av sex, så kan jeg skjønne at å etablere et godt regulert sexmarked er en ganske stor oppgave. Men hvor vanskelig er det å slutte å arrestere folk som bare sløver seg selv ned? Regulert salg kan komme inn etterhvert, om folk importerer i mellomtiden, så er det vel ikke store muligheten for at folk vil lide av det? Og i forbindelse med kjøretøy og slikt kan de behandles på tilsvarende måte med fyllekjøring. Endret 7. oktober 2013 av KarlRoger Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Den tiden hvor landet var mere homogenisert og staten la ned regler som disse er vel over. Vi har forbud mot reklame rettet mot barn, det har de ikke i mange andre land, men for eksempel i USA har de nå debatt om å innføre noen slike regler. Jeg er egentlig ikke i mot et land som er mere strømlinjet som dette. Nå har økonomien tatt over å landet blir erstattet med økonomien og individuell frihet. Jeg er ikke direkte imot det ene eller det andre. Hvis vi skal fjerne mange av disse forbudene syntes jeg vi skal fjerne røykeforbudet i barer og klubber også. Kundene kan bestemme hvor de vil gå, og eierne av utesteder kan sette sine egne regler. Er så møkk lei av å gå ut, og ikke kunne drikke øl og ta en sig samtidig. Endret 7. oktober 2013 av b3ta Lenke til kommentar
Djn Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Den tiden hvor landet var mere homogenisert og staten la ned regler som disse er vel over. Vi har forbud mot reklame rettet mot barn, det har de ikke i mange andre land, men for eksempel i USA har de nå debatt om å innføre noen slike regler. Så tiden for slike regler er over - men andre land har begynt å innføre dem? (Det samme skjedde forsåvidt med røykeloven...) Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Så tiden for slike regler er over - men andre land har begynt å innføre dem? (Det samme skjedde forsåvidt med røykeloven...) Jeg er ikke helt sikker på hvor du vil. Jau, fordi jeg tror Norge er i en motsatt syklus av USA i forhold til noen slike saker. USA blir mindre liberalisert og får mere statlige forbud, mens Norges innbyggere er lei av dette, og begynner ihvertfall å diskutere om mere liberalisering, om ikke å utføre dem nå med Høyre/FRP. Det er ingen selvmotsigelse i det jeg sa. Det er forskjellige land med forskjellige sykluser og regler. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Riktig, det henger på greip - det var bare litt vanskelig å lese ut av den forrige posten. Og ja, det går antageligvis litt i bølger. På den annen side er det mange forbud og regler som nok ikke vil bli opphevet - reglene om barnearbeid og arbeidssikkerhet og fyllekjøring er nok ganske permanente, og det skal mye til for at hele røykeloven oppheves - mens forbudet mot åpne pol på valgdagen virker temmelig vilkårlig. Spørsmålet er bare hvilken kategori de forskjellige av de 30 hører til i... Endret 7. oktober 2013 av Djn Lenke til kommentar
Djn Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Og ellers håper jeg virkelig strandsonen får stå i fred. En utbygging ville blokkere store områder som i dag er åpne, og være omtrent umulig å omgjøre senere. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Riktig, det henger på greip - det var bare litt vanskelig å lese ut av den forrige posten. Og ja, det går antageligvis litt i bølger. På den annen side er det mange forbud og regler som nok ikke vil bli opphevet - reglene om barnearbeid og arbeidssikkerhet og fyllekjøring er nok ganske permanente, og det skal mye til for at hele røykeloven oppheves - mens forbudet mot åpne pol på valgdagen virker temmelig vilkårlig. Spørsmålet er bare hvilken kategori de forskjellige av de 30 hører til i... Beklager, jeg syntes det er vanskelig å skrive norsk. Jeg føler at setningene mine blir overkomplekse og rotete ofte. Er ikke vandt med å skrive det, blir som regel alltid engelsk. Ellers er jeg enig i det du sier, det er flere forbud og lover som nok aldri blir borte. Og ja, sånne vilkårlige lover virker helt på bærtur. Jeg mener, lakrispiper? åpne pol på valgdagen? De har helt klart en logikk bak disse, men hvor langt skal det egentlig gå før det blir latterlig. Men det er også en grense for mere rasjonelle lover som røykeforbud. For eksempel i New York i fjor ellerno, så ble det diskutert om man skulle sette en lov om hvor store bruskopper/mengder man kunne selge. Noen ville ha en cap i kampen mot fedme/etc. Det er jo ikke urimelig sånn logisk sett, men man kan ta den logikken langt, utover salg av mat og innhold av kalorier for eksempel. Det eneste røykeloven har for seg er at det kan skade andre, men fedme kan også skade andre indirekte, gjennom skatter, køer i helsevesenet eller whatever. Jeg er derfor ikke i mot et samfunn hvor man kollektivt setter grenser som begrenser individets frihet, fordi jeg tror det kan ha bra konsekvenser for samfunnet over tid. Man må selvfølgelig FORSTÅ hvorfor disse lovene er på plass. For eksempel alle forstår røykeloven og hvor helseskadelig røyk er, men med ting som mat og drikke så blir det vanskeligere. Alkohol er skadelig for samfunnet på mange måter, ikke bare for de som har problemer med å begrense eller kontrollere drikkingen. Sånn i samme bane så er jeg for forbud mot visse typer fyrverkeri, og søndagsåpne butikker. Man kan se på før i tiden, hvor butikker stengte kl 6 og kl 7 for eksempel. Hvor herlig er det ikke for folk å vite at søndag er offlimits. Men som sagt, øknomien og friheten tar over, og individet må selv ta mere ansvar for hva han gjør, og når. Jeg tror liksom prinsipper og et samhold i samfunnet blir fjernet og erstattet med individet og økonomien. Jau ok, så andre delen av innlegget var ikke direkte respons til deg, endte opp med å preike mer generelt.;P Endret 7. oktober 2013 av b3ta Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg bare håper de fjerner forbudet mot de her de her ble avlivet pga hvordan de så ut, at et land som Norge har slike lover forbauser meg ikke men det skuffer meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå