Red Frostraven Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Og hvis du fortsatt hadde jobbet i butikk så hadde du merket tydelig berusede mennesker HVER ENESTE fredag og lørdag, som kjøper andre ting. Jeg jobbet i en dagligvarebutikk etter forbudet mens jeg gikk på Sonans, og opplevde IKKE berusede mennesker som kjøpte andre ting utenom i de første månedene av forbudet da fulle folk trodde de kunne kjøpe mer øl. 1 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Jeg var avhengig av lakrispiper tidligere, men etter at forbudet mot synlige lakrispiper kom, har suget etter lakrispipene blitt mye mindre. Det er en høyere terskel for å kjøpe når man må hviske til betjeningen "en pose lakrispiper, takk". Ganske flaut å måtte gjøre det sånn, så man vegrer seg for å kjøpe ... Abstinensene har avtatt gradvis, og jeg greier i dag å begrense forbruket til cirka en hekto om dagen. Lakrispipeforbudet har forbedret livet mitt, så derfor støtter jeg den loven full ut! Dessverre er marsipanbrød og lignende sjokoladeprodukter med marsipan fortsatt lov å ha i hyllene, så forbruket mitt av disse har skutt i været... få AP inn i en ny periode i regjering, så kan vi få bukt med denne dritten også! Tenk på barna som begynner med marsipansjokolade ... veien er ikke lang derfra til tyngre stoffer som M&M, Snickers, Toffee og så videre. Stem rødgrønt på mandag! Endret 8. september 2013 av Den åttende profet 6 Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Det forbudet jeg i minste grad vil fjerne er forbudet mot doble drinker. Er dette egentlig et forbud, eller bare restriktiv alkoholpolitikk? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Er dette egentlig et forbud, eller bare restriktiv alkoholpolitikk? Det er nok i praksis restriktiv alkoholpolitikk, ja. Men siden denne tråden omhandler Fremskrittspartiets forslag, og dette av en eller annen grunn er titulert "FRP vil avskaffe 30 forbud" i stedet for "FRP vil avskaffe 30 restriktive politiske status quo" bestemte jeg meg for å spille på lag. Ellers er vel "Påbud om rullestoltilgjengelighet i alle boliger" egentlig "forbud mot forbud mot rullestoltilgjengelighet i alle boliger"? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Ja, søte lille 13%. Det er alledes en gigantisk oppslutning sammenliknet med 2009... Kremt 16,3% Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Spillautomater er forbudt, bortsett fra Norsk Tipping sine. Og overskuddet der går vel mer til idrett og organisasjoner enn statskassen, om jeg ikke tar helt feil. Jeg personlig syntes og at nyttårsaften er minst like hyggelig uten pinneraketter. Og ikke minst tryggere. Når folk ikke passer på seg selv, så må andre gjøre det dessverre. At eldre ligger og driter i bleia, det er vel strengt tatt kommunenes ansvar. Nå er jo statens automater myntet på de Gidske ville hjelpe for sin spille avhenghet,og ang drit i bleia,så ble det lovet ved 2 stortingsvalg og ikke kommunevalg.Så er derfor statens ansvar dette,pengene må på bordet med andre ord. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Kremt 16,3% Fremdeles et mini-parti. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Fremdeles et mini-parti. I forhold til hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 FrP med liste over 30 forbud de vil fjerne men innføre presse sensur? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536563&p=20922688 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 men innføre presse sensur? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536563&p=20922688 Hvor ligger sensuren? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Har du ikke notert deg partiets pressekonferanse? Lenker i den tråden jeg lenket til. Der har jeg satt sensur i hermetegn. Det gjorde jeg ikke her. Veldig morsomt fra Siv Jensen i dagens pressekonferanse fra Nydalen. Når Erna Solberg blir spurt om hennes vurdering av at Siv Jensen ikke ville beklage bruken av ordet snikislamisering. Siv Jensen visker til Erna Solberg. Ikke kommenter. Saken surrer og går hele tiden på Tv2. Noen som minnes Englands tidligere statsminister Gordon Brown som trodde han var offline der han slengte ut en kommentar om hvor dum en person han nettopp hadde snakket med var. Han var derimot online og alle kunne høre kommentaren. Det ble svært ødeleggende for hans videre karriære. Siv Jensen var nok ikke klar over at den hviskingen ble tatt opp av Tv2. Endret 18. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Har du ikke notert deg partiets pressekonferanse? Lenker i den tråden jeg lenket til. Der har jeg satt sensur i hermetegn. Det gjorde jeg ikke her. Veldig morsomt fra Siv Jensen i dagens pressekonferanse fra Nydalen. Når Erna Solberg blir spurt om hennes vurdering av at Siv Jensen ikke ville beklage bruken av ordet snikislamisering. Siv Jensen visker til Erna Solberg. Saken surrer og går hele tiden på Tv2. Noen som minnes Englands tidligere statsminister Gordon Brown som trodde han var offline der han slengte ut en kommentar om hvor dum en person han nettopp hadde snakket med var. Han var derimot online og alle kunne høre kommentaren. Det ble svært ødeleggende for hans videre karriære. Siv Jensen var nok ikke klar over at den hviskingen ble tatt opp av Tv2. Jeg kan ikke se at du viser noen eksempler på sensur noe sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg kan ikke se at du viser noen eksempler på sensur noe sted. Nei ikke i ordets helt presise betydning. Men FrP og Siv Jensen befinner seg i en gråsone og .... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Nei ikke i ordets helt presise betydning. Men FrP og Siv Jensen befinner seg i en gråsone og .... Veldig fint om du snakker i klartekst å si hva du da mener de gjør som fører dem inn i gråsonen og hvordan. Ikke minst hva "og..." omfatter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Overlater til leserne å trekke den konklusjonen. Har du sett noe annet norsk parti forsøke seg på denne formen for brannslukking ovenfor verdenspressen? Noen flekker er så infernalsk sammensatt at de vokser hvis man forsøker å fjerne dem, akkurat slik rykter gjerne vokser mens de går. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Nå er det strengt tatt ikke noe annet parti som har fått rykte på seg som "Breiviks parti". Om det tilsvarende hadde blitt skapt ett inntrykk av at både "Quislings parti" og ikke minst "Stalins venner i komintern" hadde blitt valgt for åtte år siden tror jeg også disse hadde ønsket å holde en avklarende pressekonferanse. Sensur er det på ingen måte, med mindre man finner på en ny betydning av ordet. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 I forhold til hva? Kun partier med 20% oppslutning eller mer regner jeg som stort. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Kun partier med 20% oppslutning eller mer regner jeg som stort. Og resten er minipartier? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Nå er det strengt tatt ikke noe annet parti som har fått rykte på seg som "Breiviks parti". Om det tilsvarende hadde blitt skapt ett inntrykk av at både "Quislings parti" og ikke minst "Stalins venner i komintern" hadde blitt valgt for åtte år siden tror jeg også disse hadde ønsket å holde en avklarende pressekonferanse. Sensur er det på ingen måte, med mindre man finner på en ny betydning av ordet. Mener du der er likhet mellom den retorikken som ABB og sentrale personer i FrP har brukt? Med andre ord er det et felles snitt av begreper og terminilogi? Hvor og hvem begynte med denne retorikken? Er du enig med utlendinger som er overrasket over at vi ikke har tatt denne diskusjonen mer grundig? Endret 18. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Just for the record, -står det svart -på-hvitt i Frp's partiprogram at de skal oppheve disse 30 punktene? Må nesten spørre, siden vi alltid får slengt i fleisen at vi ikke skal høre på hva enkelt-representanter sier i media, men "forholde oss til hva som er vedtatt på landsmøte/partiprogram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå