Gå til innhold

FrP med liste over 30 forbud de vil fjerne

Anbefalte innlegg

I tillegg til at alle nye boliger skal lages spesielt for handicappede og rullestolbrukere vil jeg at alle nye biler skal ha rullsestolheis og andre tilgjengelige hjelpemidler. Vi kan da ikke diskriminere handicappede på bilmarkedet! Bilene blir kanskje 3-4 ganger så dyre men vi må alle ta en del av kostnaden for at ingen skal bli diskriminert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men dette gir ikke særlig mening. Hele eksempelet ditt er meningsløst all den tid det er skrekkelig lite fruktbart både for NAV og resten av oss om de skulle ha åpent til 23. Det er heller ingen jeg kjenner til som ønsker dette eller ser noe behov.

Det er i tillegg ingen ekstra produktivitet eller salg å hente ved å utvide åpningstidene for NAV og lignende, da de har en gitt arbeidsstokk som skal jobbe en viss mengde timer. Om man flyttet noen av disse timene til nattarbeid ville ikke noen tjent noe på dette, tvert imot. Situasjonen er åpenbart en annen når det gjelder matbutikker.

Folk har på den annen side åpenbart stor glede av butikker som er åpne sent og de som er søndagsåpne, og mange velger helt frivillig å jobbe i disse butikkene og jobbe sent. Som sagt velger jeg selv å jobbe søndager, og ofte sent, og tjener godt på det. Det er mitt valg, og det lever jeg godt med, i motsetning til hva man skulle tro utifra hva du skriver.

JEG bryr meg ikke om "mennesker du kjenner" men ville selv gledet meg over et NAV som var åpent til 23.

Da kan jeg jo besøke dem etter arbeidstid -- og etter barna mine har lagt seg.

NAV kunne helt fint fordelt arbeidsstokken sin over mer av dagen -- og da ville jeg og andre med jobb og familie tjent på dette. ALLE som noen gang må besøke NAV tjener på dette, da utvidede åpningstider er bekvemme ved at man slipper å ta ansvar for å planlegge når man bare kan svippe innom når det passer.

Situasjonen er åpenbart en annen når det gjelder matbutikker: Der kan vi lett skaffe oss det vi trenger i lunsjpausen, slik at de kan stenge klokken 1700 -- da de ikke har noe å hente ved å utvide åpningstidene da de har en gitt arbeidsstokk som skal jobbe en viss mengde timer. Om man flyttet noen av disse timene til nattarbeid ville ikke noen tjent på dette. Tvert i mot.

Matvareprisene ville blitt uforholdsmessig mye høyere enn det de bør være.

Så kan studentene fylle på varer etter stengetid, når disse har tid til det.

...

MEN -- for all del -- om butikkeierene har lyst til å drive butikken til etter klokken 1700 -- så bør jo vedkommende få lov til å sitte i kassen selv, sammen med ansatte som frivillig ønsker å jobbe usosialt -- så lenge alle de ansatte har fått et reellt tilbud om arbeid før klokken 1700 UTEN fare for å bli diskriminert for å takke nei til å jobbe etter det.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

JEG bryr meg ikke om "mennesker du kjenner" men ville selv gledet meg over et NAV som var åpent til 23.

Da kan jeg jo besøke dem etter arbeidstid -- og etter barna mine har lagt seg.

NAV kunne helt fint fordelt arbeidsstokken sin over mer av dagen -- og da ville jeg og andre med jobb og familie tjent på dette. ALLE som noen gang må besøke NAV tjener på dette, da utvidede åpningstider er bekvemme ved at man slipper å ta ansvar for å planlegge når man bare kan svippe innom når det passer.

Situasjonen er åpenbart en annen når det gjelder matbutikker: Der kan vi lett skaffe oss det vi trenger i lunsjpausen, slik at de kan stenge klokken 1700 -- da de ikke har noe å hente ved å utvide åpningstidene da de har en gitt arbeidsstokk som skal jobbe en viss mengde timer. Om man flyttet noen av disse timene til nattarbeid ville ikke noen tjent på dette. Tvert i mot.

Matvareprisene ville blitt uforholdsmessig mye høyere enn det de bør være.

Så kan studentene fylle på varer etter stengetid, når disse har tid til det.

...

MEN -- for all del -- om butikkeierene har lyst til å drive butikken til etter klokken 1700 -- så bør jo vedkommende få lov til å sitte i kassen selv, sammen med ansatte som frivillig ønsker å jobbe usosialt -- så lenge alle de ansatte har fått et reellt tilbud om arbeid før klokken 1700 UTEN fare for å bli diskriminert for å takke nei til å jobbe etter det.

Vanskelig å si om du er seriøs eller ikke, men alt dette har vi vært gjennom nå og du har fått det forklart ganske grundig. Jeg gidder ikke å løpe i ring med deg.

Lenke til kommentar

NAV kan bare få mer skattepenger og kreve at deres ansatte er dårligere betalt i snitt -- slik at de kan holde åpent lengre.

Og så kan de legge kontorene vekk fra allfarvei og kreve skyhøy parkeringsavgift.

Det er nøyaktig slik butikkene drives;

Høyere driftskostnader inntjenes ved å kreve mer penger for tjenestene, og kjøpesentre krever i større og større grad parkeringsavgifter etter hvert som åpningstidene utvides.

Men folk ønsker vel ikke å betale mer skatt for et åpent NAV eller politikere som jobber kveld -- men ønsker å betale mer for matvarene sine.

Butikker som legger seg utenfor alfarvei og krever skyhøy parkeringsavgift? Hvor har du det fra? Tror du at butikkeierene er idioter? Det ville jo ha vært et økonomisk selvmord å holde på slik da man ville ha mistet alle sine kunder til andre butikker.

Når det gjelder sentere så er det litt anderledes siden det ikke er butikkene som eier senteret (for da ville de jo ikke skremt vekk kundene sine med parkeringsavgift).

Når det gjelder lønn så er det jo bare å ta seg en annen jobb hvis butikken setter lønnen for lavt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syntes at det var ekstremt mye bra FrP kom med her!! :-) Noe dårlig også som f eks å endre forbud mot diverse som har med alkohol å gjøre. Dette mener jeg bør være strengt og det samme gjelder røyk, men 10 pack med røyk burde godt vært lovlig etter min mening.

Det beste FrP kom med for meg var dette med pinneraketter! Det var også en hel del annet der som ville ha fått meg i litt gladere i hverdagen for å si det slik! :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det forbud mot hjørnekjøleskap? Hva er farlig med det?

Fordi de ikke er energieffektive nok. Usikker, men tror energikravet stammer fra "vanlige" husholdningskjøleskap og tar ikke hensyn til størrelsen, ergo et stort hjørnekjøleskap blir for lite energieffektivt når det skal tilfredsstille samme kravet som et mye mindre kjøleskap. Men å kjøpe to stykker og sette ved siden av hverandre, det er helt greit.......

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ønsker FrP å endre på:

– Forbud mot søndagsåpne butikker

Dette vil både øke matprisene, og tvinge de ansatte til å jobbe alle dager.

Selvsagt har dette positive sider og. Hva syntes dere?

– Forbud mot å drikke alkohol i offentlig rom, som en piknik.

Hvor skal grensen settes her? Det behøves forsatt forbud, men ikke like strengt som i dag.

– Forbud mot salg av alkohol på valgdagen

Er det slik FrP ønsker å samle stemmer på?

– Forbud mot profesjonell boksing

Hva mener dere?

– Forbud mot synlige lakrispiper i butikken.

Kanskje litt streng regel, hva mener dere?

– Forbud mot tipakninger med sigaretter

Jeg vil vite mer om resultatet fremover før jeg kan gi noen mening.

– Forbud mot salg av vin i butikken

Slik jeg har forstått det, så ønsker og FrP å legge ned Vinmonopolet, noe som vil gi mye dårligere utvalg til forbrukerne.

– Forbud mot vanlige lyspærer

Også var det regler som styres av EU da. FrP tenker heller ikke så mye på miljøet, siden det er årsaken for loven.

– Forbud mot synlig tobakk og røykeutstyr i butikken.

Viktig å friste kundene med godsakene ja.

– Forbud mot offentlige tilstelninger, forestillinger og sportskonkurranser på helligdager

Hvorfor ikke?

– Forbud mot majestetsfornærmelser

Hva mener dere?

– Forbud mot hjørnekjøleskap

Igjen en regel som styres av EU. Teit regel, men skal den fjernes, så må vi ut av EØS-avtalen.

– Forbud mot Segway

Kanskje EU som bestemmer dette og?

– Forbud mot bygging i strandsonen

Strandsonen bør vernes til en viss grad. Tenk om det var mulig å bygge over alt.

– Forbud mot reptiler som kjæledyr

Blir koselig å få flere slike kryp på besøk, som har rømt fra eier.

– Forbud mot poker

Når ble poker forbudt? Å spille mot penger er noe annet da.

– Forbud mot politisk reklame på TV

Hadde vært noe det, å sett Siv på tv i reklamepausene og.

– Påbud om rullestoltilgjengelighet i alle boliger

Jepp, sperr rullestolbrukerne inne eller borte. Men jeg tror ikke Siv ville støttet dette, om hun selv en dag skulle havne i rullestol.

– Forbud mot doble drinker

Tja.

– Forbud mot friskoler uten pedagogisk eller religiøst alternativ.

?

– Forbud mot øllogo på alkoholfritt øl

Tja.

– Forbud mot salg av øl etter kl. 20:00 på hverdager og 18:00 på lørdager

Så lenge dette bidrar til å redusere vold og ødeleggelse av familier, så bør en slik lov bestå. Klokkeslettet kan muligens endres noe på.

– Forbud mot vannpipetobakk

Ingen mening

– Forbud mot brennevin til 19-åringer

Denne er jeg litt usikker på.

– Forbud mot bruk av solarium for 17-åringer

Ingen mening

– Forbud mot produktplassering

?

– Forbud mot å brenne egen brennevin

Ingen mening.

– Forbud mot privat oppskyting av nyttårsraketter med styrepinne

Jepp, La Siv få en rakett i øyet.

– Forbud mot skjenking etter kl. 03:00

Er det ikke lokale politikkere som bestemmer dette?

– Forbud mot spilleautomater

Nå vet jeg ikke om loven har vært til stor hjelp, men loven er selvsagt laget for å beskytte de spillegale, som ikke vet når de skal slutte. Dessverre så er det så enkelt å spille på nettet, at de vil finne andre muligheter uansett.

Hva syntes dere om forslagene til FrP?

Min mening er at noen av forslagene er lite gjennomtenkte.

Kilde: http://www.tv2.no/nyheter/politisk/dette-vil-fremskrittspartiet-gjoere-lovlig-4109683.html

Mtp. den lave oppslutningen de har er det kanskje ikke så rart at de vil tillate alkoholkonsum under valgdagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ønsker FrP å endre på:

– Forbud mot søndagsåpne butikker

Dette vil både øke matprisene, og tvinge de ansatte til å jobbe alle dager.

Selvsagt har dette positive sider og. Hva syntes dere?

-Tvinge de ansatte til å jobbe alle dager? Så vidt eg vet jobber de aller fleste i matbutikker mindre enn vanlig 7-3 jobb.

– Forbud mot å drikke alkohol i offentlig rom, som en piknik.

Hvor skal grensen settes her? Det behøves forsatt forbud, men ikke like strengt som i dag.

-Dette er jo eksempel på en lov som ikke tas alvorlig selv av politiet, at de ikke gidde å bøtelegge personer for det sier sitt. Det behøves ikke forbud, man har ordensforstyrrelse, og den burde dekke dette. Folk kommer til å være fulle å byn samme faen om de ikke får lov til å drikke der.

– Forbud mot salg av alkohol på valgdagen

Er det slik FrP ønsker å samle stemmer på?

-Her har vi ett godt argument, eg finner ikke noe bedre svar enn "nei".

– Forbud mot profesjonell boksing

Hva mener dere?

-Unødvendig forbud, hvorfor skal ikke to proffesjonelle boksere få bokse? begge har lyst.

– Forbud mot synlige lakrispiper i butikken.

Kanskje litt streng regel, hva mener dere?

-Don't care, men av prinsipp, kan forbudet bare fjernes, gir ikke mening heller.

– Forbud mot tipakninger med sigaretter

Jeg vil vite mer om resultatet fremover før jeg kan gi noen mening.

-Resultatet er at folk kjøper 20 pakker istedefor 10 pakker naturlig nok.

– Forbud mot salg av vin i butikken

Slik jeg har forstått det, så ønsker og FrP å legge ned Vinmonopolet, noe som vil gi mye dårligere utvalg til forbrukerne.

-Konkuranse betyr bedre tilbud, markedsteori tror eg det heter.

– Forbud mot vanlige lyspærer

Også var det regler som styres av EU da. FrP tenker heller ikke så mye på miljøet, siden det er årsaken for loven.

-Bryr meg ikke, men samme som før av prinsipp kan den oppheves.

– Forbud mot synlig tobakk og røykeutstyr i butikken.

Viktig å friste kundene med godsakene ja.

-Ditt utopi hvor folk ikke bruker rusmidler, kommer aldri til å eksistere, slutt å kontroller andres liv.

– Forbud mot offentlige tilstelninger, forestillinger og sportskonkurranser på helligdager

Hvorfor ikke?

-Ser ikke helt hva du prøver å si her, men i de fleste tilfeller gir "Hvorfor?" lang bedre svar enn "Hvorfor ikke?".

– Forbud mot majestetsfornærmelser

Hva mener dere?

-Ytringsfrihet er viktig, idiotisk eller ikke. Vil tro at dette straffes ved voldsutøvelse i tilleg, noe som gir det enda mindre legitimitet.

– Forbud mot hjørnekjøleskap

Igjen en regel som styres av EU. Teit regel, men skal den fjernes, så må vi ut av EØS-avtalen.

-Ut av EØS ja :)

– Forbud mot Segway

Kanskje EU som bestemmer dette og?

-Mener dette hadde mer med at den ikke var godkjent i Norge fordi en bil må ha sete eller noe slikt byråkratisk piss. Idioti på sosialistisk nivå.

– Forbud mot bygging i strandsonen

Strandsonen bør vernes til en viss grad. Tenk om det var mulig å bygge over alt.

-Eiendom betyr jo at du eier tomten, hvorfor ikke gjøre som du vil med det du selv eier?

– Forbud mot reptiler som kjæledyr

Blir koselig å få flere slike kryp på besøk, som har rømt fra eier.

-Don't care.

– Forbud mot poker

Når ble poker forbudt? Å spille mot penger er noe annet da.

-Prinsipp etc.

– Forbud mot politisk reklame på TV

Hadde vært noe det, å sett Siv på tv i reklamepausene og.

-Forbud mot flertallstyranni og avvikling av det totalitære demokrati slik vi har i dag.

– Påbud om rullestoltilgjengelighet i alle boliger

Jepp, sperr rullestolbrukerne inne eller borte. Men jeg tror ikke Siv ville støttet dette, om hun selv en dag skulle havne i rullestol.

-Eiendom, prinsipp etc. forklart tidligere.

– Forbud mot doble drinker

Tja.

-Haha wtf?

– Forbud mot friskoler uten pedagogisk eller religiøst alternativ.

?

-Don't care.

– Forbud mot øllogo på alkoholfritt øl

Tja.

-Prinsipp å sånn.

– Forbud mot salg av øl etter kl. 20:00 på hverdager og 18:00 på lørdager

Så lenge dette bidrar til å redusere vold og ødeleggelse av familier, så bør en slik lov bestå. Klokkeslettet kan muligens endres noe på.

-Ja! for husk at vold øker av alkohol solgt etter 20:00! Og spesielt 18:00 på Lørdag, og folk blir til troll dersom de drikker alkohol solgt på Søndager!

– Forbud mot vannpipetobakk

Ingen mening

-Prinsipp etc.

– Forbud mot brennevin til 19-åringer

Denne er jeg litt usikker på.

-Drikk 2 20% eller en 40%... sikkert billigere med 40% da, men alkohol skal jo ikke være billig, den skal skaffe staten inntekter slik at den har mulighet for å utøve mer vold mot egen befolkning :)

– Forbud mot bruk av solarium for 17-åringer

Ingen mening

-Eget Solarium løser og problematiserer forbudet ganske kjapt.

– Forbud mot produktplassering

?

-Don't care.

– Forbud mot å brenne egen brennevin

Ingen mening.

-Kan være farlig for ukyndige som kan ende med å skade seg selv, som i og for seg er greit, men kan også skade andre, som ikke er greit i det hele. Ref. Kardemommeloven.

– Forbud mot privat oppskyting av nyttårsraketter med styrepinne

Jepp, La Siv få en rakett i øyet.

-Kardemommeloven igjen.

– Forbud mot skjenking etter kl. 03:00

Er det ikke lokale politikkere som bestemmer dette?

Aldri brydd meg, men igjen prinsipp.

– Forbud mot spilleautomater

Nå vet jeg ikke om loven har vært til stor hjelp, men loven er selvsagt laget for å beskytte de spillegale, som ikke vet når de skal slutte. Dessverre så er det så enkelt å spille på nettet, at de vil finne andre muligheter uansett.

-Prinsipp igjen

Hva syntes dere om forslagene til FrP?

Min mening er at noen av forslagene er lite gjennomtenkte.

Kilde: http://www.tv2.no/nyheter/politisk/dette-vil-fremskrittspartiet-gjoere-lovlig-4109683.html

De fleste forbud er idioti satt i verks av maniske kontroll freaker. Kriminalitet uten offer burde ikke være kriminelt.

Lenke til kommentar

Kanskje noen skulle uroe seg mer over at det rødgrønne tyranniet er i ferd med å falle?

Tyranni betyr å herske ved å kue andre til lydighet. Jeg kan til og med på beste fantasievne ikke forstille meg at de RG har kuet noen til taushet. Jeg kjenner derimot til en eks-Frper som prøvde å kue sosialistene til taushet gjennom grov vold og massemord.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner derimot til en eks-Frper som prøvde å kue sosialistene til taushet gjennom grov vold og massemord.

Tja dere sosialister sloss ofte dere imellom.

Jeg kjenner til andre sosialister som har drept millioner for kue kapitalismen til tausehet, men dog disse millionene var vel ikke like mye verdt som de norske sosialistene du sikter til?

Lenke til kommentar

Tyranni betyr å herske ved å kue andre til lydighet. Jeg kan til og med på beste fantasievne ikke forstille meg at de RG har kuet noen til taushet. Jeg kjenner derimot til en eks-Frper som prøvde å kue sosialistene til taushet gjennom grov vold og massemord.

Taushet? De raner meg for 30% av inntekten min, tvinger meg til å betale for rådyre offentlige eksperimenter mot min vilje, og prøver hardt og lenge å overbevise meg om at "demokratiet" er den beste oppfinnelsen etter hjulet. Demokrati er ikke annet enn å tyrannisere enkeltpersoner. FrP er forsåvidt også en ondsinnet sosialistisk organisasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...