cmi Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Fant igjen gamle laptoppen min, men husker pokker ikke passordet, nå har jeg prøvd alt jeg kan komme på, jeg skulle gjerne hatt ut bildene mine som ligger der inne, er det noen måte å få til dette? Det er snakk om en HP Pavilion DV8000 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Umulig er det ikke. Det skal finnes en rekke programmer som lar deg resette passordet. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Hvis det er "Windows-passordet" du ikke har, så kan du laste ned en Linux live distro og boote fra denne. Da kan du kopiere ut de filene du ønsker. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Alternativt skru ut harddisken og monter denne eksternt. SATA->USB 3: http://www.dustinhome.no/product/5010585959/deltaco-external-cabinet-2-5-sata-usb-3-0-black-silver/ IDE->USB 2: http://www.dustinhome.no/product/5010588220/deltaco-hd-kabinett-2-5-ide-usb2-0/ Lenke til kommentar
cmi Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Hørtes nesten lettest ut å skru ut HD... Hva er egentlig forskjellen på de to som ble linket til ?? Altså SATA og IDE, hvordan ser jeg dette? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Ville ikke det enkleste vært å boote linux fra USB? Ikke helt den store på linux, men mener å huske det skal gå greit 1 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Finn en passelig stor minnepinne kjør http://unetbootin.sourceforge.net/ Mulig du må inn i BIOS og endre BOOT-options til minnepinnenHvis du ikke forsto dette:kjør overnevnte program, sett i minnepinnen, og følg programmet (minnepinnen vil bli formatert)Tips: Ubuntu eller Mint er lett å brukesett så minnepinnen i den gamle maskinen, (mulig du må endre i BIOS for å endre BOOT-options), og BOOT fra denne. Da starter Linux-distroen og så er det bare å lokalisere hvordan din valgte distro vil vise filer. Deretter er det bare å kopiere ut det du vil ha til en annen disk e.l. 2 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Hørtes nesten lettest ut å skru ut HD... Hva er egentlig forskjellen på de to som ble linket til ?? Altså SATA og IDE, hvordan ser jeg dette? PATA = IDE Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Reset Windows password with Linux in under 5 minutes http://www.slashgeek.net/2012/06/09/reset-windows-password-with-linux-in-under-5-minutes/ 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Konboot kan brukes til å komme forbi passordet, jeg har brukt det med hell flere ganger Lenke til kommentar
cmi Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Gidder ikke legge inn Linux, er ikke noe fan av det... går for en slik docking dings Takker for svar folkens, redder alltid dagen Lenke til kommentar
cmi Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Er IDE samme som PATA?? For det er PATA harddisker jeg har i laptopen Lenke til kommentar
martintall Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Er IDE samme som PATA?? For det er PATA harddisker jeg har i laptopen Ja. IDE var vel det offisielle navnet, men etter at SATA (Serial ATA) kom så ble det vanlig å bruke betegnelsen PATA (Parallel ATA). Men, likevel. Du vurderer først og fremst å kjøpe utstyr for å koble opp hard disken eksternt? I stedet for å redde hele systemet med en linux-usb? En usb-penn er vel noe all har. Endret 26. august 2013 av martintall 1 Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Kjør Ophcrack! Funker som oftest Lenke til kommentar
dbass Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg er ikke en linux-fan selv, men det har hjulpet meg ved mange windows-BSOD's! Det skader vel ikke å gi det et forsøk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå