Dovin Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Vet ikke helt hvor dette spørmålet hører hjemme, så jeg prøver her. Jeg skal til England om litt under en måne for å ta en Mastergrad. Jeg vil ta med meg alt PC utstyret mitt, og noen andre ting som ikke bruker standard strømkabler (wall wart). Som vil være irriterende å måtte bruke adapter for. Er det noen som har prøvd å plugge en norsk forgrener inn i en engelsk til norsk strøm adapter? Er det noen grunn til at dette ikke vil virke? Takker for all hjelp. Dovin Lenke til kommentar
dbass Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_household_AC_electrical_power_mains_voltage_in_the_UK#page3 "The UK voltage is now 230 V +10% /- 6%, AC, 50 Hz. However, it's worth noting that this 'new' nominal voltage has been nothing more than a 'paper exercise' to comply with European harmonisation standards. In practice, nothing has been done to change it from the original UK standard, which was 240 V +/- 6%. (If you compare the allowable percentage variation for each standard, you will note that the range of allowable voltages is roughly the same!)" Med andre ord, det skal gå helt fint å kjøpe en billig adapter da vi har ca. tilsvarende i Norge. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå