Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke opp bensinlokk på audi a4

MST

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det er en nødåpner i bagasjerommet på høyresiden hvor jeg kan dra i en rød greie som skal åpne bensinlokket dersom sentrallåsen ikke virker..

Vil denne nødåpneren fungere flere ganger hvis jeg drar i den nå?

Lenke til kommentar

Det er noe du må finne ut av. Tror ikke bilen går i stykker og er klar for høggern om du drar i nødåpneren og handlingen er irreversibel (noe jeg ikke tror den er).

Om dette ikke fungerer så er disse lokkene latterlig enkle å få opp. Ved hjelp av et lite flatt skrujern og litt papp for å ikke ripe opp og skade lakken på bilen så er det igrunn bare å vippe opp lokket.

Lenke til kommentar

Om dette ikke fungerer så er disse lokkene latterlig enkle å få opp. Ved hjelp av et lite flatt skrujern og litt papp for å ikke ripe opp og skade lakken på bilen så er det igrunn bare å vippe opp lokket.

Tjaaa, er ikke sikkert det er så enkelt - den stiften som låser lokket mener jeg er ganske lang, så er nok lett å ødelegge noe?

Men bruk nødåpneren da vel? - Den bare drar stiften til siden så du får åpnet - skjer det igjen må du få noen til å sjekke tilkoblingen til sentrallåsen.

Lenke til kommentar

Ja, du ødelegger noe, men du får den opp. Og det er enkelt å fikse etterpå.

Det er en bolt som går gjennom en metalløgle som er en del av lokket, så antageligvis så må man skifte hele lokket etter en slik operasjon, sånn var det i hvert fall på min 1996 A4

Lenke til kommentar

Ordna seg når jeg dro i den røde tingen i bagasjerommet. Men virker ikke som den har noe med låsingen av bilen å gjøre da. Kan åpnes både når den er lukket og åpen, og skjedde ingenting som jeg kunne se når jeg lukket bilen mens jeg hadde lokket åpent..

Edit: den er fortsatt litt ustabil.. Ikke alltid den fungerer.

Endret av MST
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...