MST Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Skulle fylle bensin istad, da lokket på min audi a4 2009 modell ikke ville åpne seg. Det er et lokk man åpner ved å "trykke" på det. Må jeg til verksted for å få ordnet dette? Lenke til kommentar
MST Skrevet 25. august 2013 Forfatter Del Skrevet 25. august 2013 Ser det er en nødåpner i bagasjerommet på høyresiden hvor jeg kan dra i en rød greie som skal åpne bensinlokket dersom sentrallåsen ikke virker.. Vil denne nødåpneren fungere flere ganger hvis jeg drar i den nå? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Det er noe du må finne ut av. Tror ikke bilen går i stykker og er klar for høggern om du drar i nødåpneren og handlingen er irreversibel (noe jeg ikke tror den er). Om dette ikke fungerer så er disse lokkene latterlig enkle å få opp. Ved hjelp av et lite flatt skrujern og litt papp for å ikke ripe opp og skade lakken på bilen så er det igrunn bare å vippe opp lokket. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Om dette ikke fungerer så er disse lokkene latterlig enkle å få opp. Ved hjelp av et lite flatt skrujern og litt papp for å ikke ripe opp og skade lakken på bilen så er det igrunn bare å vippe opp lokket. Tjaaa, er ikke sikkert det er så enkelt - den stiften som låser lokket mener jeg er ganske lang, så er nok lett å ødelegge noe? Men bruk nødåpneren da vel? - Den bare drar stiften til siden så du får åpnet - skjer det igjen må du få noen til å sjekke tilkoblingen til sentrallåsen. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Ja, du ødelegger noe, men du får den opp. Og det er enkelt å fikse etterpå. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Ja, du ødelegger noe, men du får den opp. Og det er enkelt å fikse etterpå. Det er en bolt som går gjennom en metalløgle som er en del av lokket, så antageligvis så må man skifte hele lokket etter en slik operasjon, sånn var det i hvert fall på min 1996 A4 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Nødåpneren er det beste alternativet. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Ser det er en nødåpner i bagasjerommet på høyresiden hvor jeg kan dra i en rød greie som skal åpne bensinlokket dersom sentrallåsen ikke virker.. Vil denne nødåpneren fungere flere ganger hvis jeg drar i den nå? Dette bør være beskrevet i manualen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Nødåpneren fungerer flere ganger. Om du drar i den nå låser den opp, hvis sentrallåsen låser den igjen er det samme prosedyre en gang til. Lenke til kommentar
feggy Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Har du prøvd å låse opp bilen før du trykker den inn? Hadde samme "problem" med Golfen min helt til jeg fant ut at bilen må være ulåst når jeg fyller. Lenke til kommentar
MST Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 Ja, har låst opp bilen før jeg har prøvd å trykke den inn. Får dra i den røde "pluggen" i morgen da, og satse på at det ordner seg. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Gjør et forsøk etter at du har fått opp lokket. Sjekk om den elektriske låsen låser igjen når du låser bilen. Det kan være denne er gåen på en eller annen måte. Kan også være at den bare trenger en del smøring. Lenke til kommentar
MST Skrevet 27. august 2013 Forfatter Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Ordna seg når jeg dro i den røde tingen i bagasjerommet. Men virker ikke som den har noe med låsingen av bilen å gjøre da. Kan åpnes både når den er lukket og åpen, og skjedde ingenting som jeg kunne se når jeg lukket bilen mens jeg hadde lokket åpent.. Edit: den er fortsatt litt ustabil.. Ikke alltid den fungerer. Endret 28. august 2013 av MST Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå