DrDoogie Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Tenker da på "http://www.dagbladet.no/an/adclick.php?..." som jeg har lagt inn i /etc/hosts-fila mi, som: 127.0.0.1 http://www.dagbladet.no/an/ Har jeg gjort noe feil her? Reklamene ser ut til å komme allikavel... eller er det bare vg og dagbladet som hele tiden skifter "/an/" til noe annet? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 I den hosts-fila, kan du bare skrive ting som f.eks. 127.0.0.1 server.com 127.0.0.1 subdomain.server.com IKKE: 127.0.0.1 http://server.com 127.0.0.1 http://server.com/blabla.plagsom.annonseURL ikkenoe mer, desverre. skulle selv ønske det var noen filtre som kunne sperre for spesielle URLer (er nok stor sannsynlighet for at det er det, men de har ingenting å gjøre med hosts-fila). Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det der vil ikke funke. Du kan mappe mellom ip og hostname (f.eks www.dagbladet.no), men ikke en URL. Legger du in 127.0.0.1 doubleclick.net så har du fikset en del. Er det Linux du kjører, sjekk ut junkbuster. Den tar URL'er Bruker du Windows, vil jeg bare anbefale www.admuncher.com. Suverent best, men ikke gratis. zg Lenke til kommentar
fredde Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kan dette brukes på noe vis til å stoppe "Hei mitt navn er Åsne Seierstad, jeg har skrevet boken bokhandleren i Kabul" reklamen som kommer uten at man gjør en dritt på VG ? Det er f a e n s så irriterende... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Det der vil ikke funke. ... Er det Linux du kjører, sjekk ut junkbuster. Den tar URL'er zg Takker! Da blir det vel å kjøre proxy på brannmur-siden, junkbuster-proxy mot annonser, og squid-proxy senere... Håper den lille 200Mhz skrotnissen av et hovedkort jeg har fikser det. Hm, kanskje jeg burde satt den opp med distributed.net klienten i tillegg? Lenke til kommentar
Br?stopp Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kan dette brukes på noe vis til å stoppe "Hei mitt navn er Åsne Seierstad, jeg har skrevet boken bokhandleren i Kabul" reklamen som kommer uten at man gjør en dritt på VG ? Det er f a e n s så irriterende... Gå til Google.com og installer denne. Her ligger det også en pop-up blocker som funker. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Last ned proxomitron, gjør susen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Du kan instalere privoxy Da ser startsiden sånn ut: Instaleres følgende (XP): Start privoxy (grønn p i taskbar.) Tools, internet options, connections, lan settings og ip adresse settes til 127.0.0.1 og port 8118 Sånn: Hvis du er tilkoblet via modem, isdn og ikke lan så går ikke dette. Da må nok Opera taes i bruk. Opera er lettere å koble til via proxy, når det gjelder isdn/ modem. MVH Øyvind Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Selv bruker jeg netcaptor til vanlig surfing(eller opera da) Netcaptor er kun et shell til vanlig IE, dvs det er IE med endel power funksjonalitet. Har rett og slett puttet inn endel av de gode tingene til Opera. Bla inkludert her er Popup Captor som dreper popups(eller du kan velge at de åpner seg i bakgrunnen. Da ser alle reklamene ut som "not found" feilmeldinger. Du kan selvsagt tillate popups ved å holde f.eks ctrl nede(det er det jeg har konfigurert den til). Netcaptor inneholder mye annen fin funksjonalitet også som Mouse Gestures (ikke like bra som i Opera da :-? ) Og muligheten for avansert auto complete. skriver jeg hardware i adressefeltet og trykker Shift+ Enter legges automatisk www til forran og .no bak. På Ctrl+Enter har jeg lagt inn www og .com Dette kan du gjøre for alt du måtte finne fornuftig 8) Alt i alt er det liten(om noen grunn) grunn til å kun surfe med IE når Netcaptor gir deg mye mer "power" på samme platform. Opera er jo desverre ikke like i fokus blandt endel utiklingsprosjekter så du kan risikere at ting er "tunet" kun mot IE... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Last ned proxomitron, gjør susen. Hør, hør. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 http://toolbar.google.com/ Features • Search the web with Google from any site • New! Eliminate pop-up ads * • New! Fill in forms with one click ** • New! Link a weblog to the page you're visiting * • New! Restrict your search to pages located in a specific country * • Search just within the pages of a site • Highlight search terms on a page • Customize the layout of your toolbar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå