Trond_Arvid Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 som sagt på dagens kveldstur tok jeg ikke med meg den store blitzen som jeg pleier og bruke ute, men i dag virket ikke den innebygde blitzen, noen formeninger om hva som kan være galt. på forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) noen formeninger om hva som kan være galt. jepp, en helt normal feil. Når du monterer på ekstern blits så er det en liten bryter som gir beskjed til kameraet at det er påmontert blits, det for at du ikke skal kunne åpne den interne blitsen, ta og pirk litt med en synål så får du løsnet fjæren over bryteren, men vær forsiktig så du ikke dytter bryteren lengre inn for da må du doktorere kameraet. Endret 25. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Trond_Arvid Skrevet 26. august 2013 Forfatter Del Skrevet 26. august 2013 jepp, en helt normal feil. Når du monterer på ekstern blits så er det en liten bryter som gir beskjed til kameraet at det er påmontert blits, det for at du ikke skal kunne åpne den interne blitsen, ta og pirk litt med en synål så får du løsnet fjæren over bryteren, men vær forsiktig så du ikke dytter bryteren lengre inn for da må du doktorere kameraet. 00Vd5u-215123584.jpg hmm og hvordan dokorerer jeg kameraet :-( Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Man må bare begynne og jobbe seg nedover, selve toppplaten er limt i tillegg til skruer. Det er et par tre tråder her på forumet og det finnes mange videoer på youtube, det spiller ikke rolle hvilken EOS-kamera det er siden alle har samme blits-opplegg. Endret 26. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Har du fortsatt garanti på kameraet "5år" ville jeg nok benyttet den. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Har du fortsatt garanti på kameraet "5år" ville jeg nok benyttet den. Ja, og miste garantien fordi dem finner rust under blitsskoen. "Vannskade", ref: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1394233 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Ja, det kan hende men jeg tror Ragnar var unntaket en regelen, har ikke funnet mye annen informasjon angående rust på hverken 7D eller 50D. Men det ordnet seg tilslutt for Ragnar også og han fikk et nytt kamera. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 hmm og hvordan dokorerer jeg kameraet :-( Jeg pirket i bryteren med en brettet hundrelapp. Det var nok til å løse problemet for min del, ikke så mye som skal til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå