Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er et nettverk av lokalradioer som samarbeider på tvers av landet. Vi har noen felles sendeflater, og utveksler lydfiler. Frem til nå har vi utvekslet filer via ftp-server.

For å gjøre det tekniske samarbeidet mer sømløst, ønsker vi oss en løsning for felles database/arkivsystem, hvor samme lydfiler kan spilles av fra ulike lokasjoner rundt i landet. Flere ulike studio bør kunne forholde seg til samme lydfiler og kjøreplaner. Systemet må være trygt og stabilt, og kunne tåle kjapp veksling av filer under sending.

Hvilke løsninger finnes det for noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du sannsynligvis vil ha er en server på hver lokasjon som alle synkroniserer mot en høvding. På den måten kan linjen mellom lokasjonen og høvdingen gå ned uten at man mister tilgang til lydfilene. Det er da mange speilingsløsninger som er tilgjengelig. RSynch for *nix-servere er veldig utprøvede systemer. Vet ikke hva windowsverden har av alternativer her dog.

Lenke til kommentar

Ja. Da har jeg lagt en plan. Jeg tenker å bruke dagens eksisterende ftp-server som fysisk plattform for nytt arkiv. Via et lite program som heter "WebDrive" vil alle maskiner kunne få tilgang til innholdet på en virtuell disk på maskinen.

Automatisert synkronisering er nøkkelen videre, for at alle lokalsjoner til enhver tid skal ha oppdatert arkiv. Jeg har et program som heter GoodSync som er bra til å synkronisere filer, men jeg er ikke sikker på om det har innebygd automatiseringsfunksjon.

Noen som kjenner til et godt sync-verktøy som kan settes til å synkronisere automatisk flere ganger i døgnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...