Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett over nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg bruker oppringt nettoppkobling gjennom nettverket, men har et problem: noen programmer er vel ivrige på å koble opp, og ofte oppdager jeg at jeg er ufrivillig oppkoblet... Dette kan bli litt dyrt i lengden.

Derfor lurer jeg på om det er mulig å få maskinen til å spørre før hver oppkobling, slik som på tjenermaskinen... Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Niks, den boksen kommer kun opp på tjenermaskinen (som "deler ut" oppkoblingen sin).

Der har forresten automatisk oppkolbing alltid vert deaktivert...

På din egen maskin!

Koble fra ta ut nettverkskabelen fra maskinen din, og prøv å gå på nettet med nettleseren igjen. :shrug:

Lenke til kommentar
Niks, den boksen kommer kun opp på tjenermaskinen (som "deler ut" oppkoblingen sin).

Der har forresten automatisk oppkolbing alltid vert deaktivert...

På din egen maskin!

Koble fra ta ut nettverkskabelen fra maskinen din, og prøv å gå på nettet med nettleseren igjen. :shrug:

Lenke til kommentar

Denne boksen kommer i alle fall ikke opp på min maskin, selv om jeg tar ut nettverkskabelen og forsøker å gå på nettet. Det jeg tror, er at denne boksen kun kan komme opp hvis du ringer opp via modem direkte koblet til PC'n.

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Ja det er en innstilling i delingen av internett på verten.

Den ringer opp når noen på nettverket prøver å bruke internett.

det kan fikses ved å ordne på instillingen i nettverkstilkoblinger.

Gå til egenskaper for tilkoblingen på vertsmaskinen og trykk på avansert. der står det noe sånt. Hvis du vil at kun vertsmaskinen skal ringe opp kav du ta bort de to nederste hakene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...