Gå til innhold

Ikke fornøyd med bildekvaliteten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uskarpt når bildet ikke beveger seg raskt... høres ut for med er kvaliteten på filmen/videoen, du burde absolutt sjekke kvaliteten med en Blu-ray spiller og ikke teste på crappy TV-signal fra en dekoder.

Kobler du til en skikkelig film på BD tipper jeg du får en overaskelse!!

Lenke til kommentar

Sjekk hvilken oppløsning Get-boksen kjører. Skal/bør stå på 1080i, men kan evnt. prøve å se hvordan det funker i 720p.

Hvis TS ser på gamle/dårlige produksjoner i SD fra "søplekanaler" så blir det skikkelig dårlig bilde når det blåses opp i 50". Har du prøvd å se på HD-sendinger som f.eks. Animal Planet HD?

Lenke til kommentar

ja hadde den på 1080. skal sjekke hvordan det ser ut på 1080i. Ja HD kanaler ser bra ut, de andre er ganske dårlig bildekvalitet på synes jeg.

Nå har jeg også masse andre utfordringer også, men sånn er det vel med ny tv (har aldri hatt nyere typen tv før)

Får ikke koblet tven til internet og gjorde et søk etter nye kanaler, den fant ingenting og nå har jeg plutselig ingen kanaler på tven. Og ikke vet jeg hvordan jeg får dem tilbake ;)

Men det order seg vel til slutt ;)

Lenke til kommentar

oppløsning og etterslep. Altså ganske blurry når bildet beverger seg raskt. Og også uskarpt på mange kanaler selv om bildet ikke beveger seg raskt

Problemet er at mange kanaler sender med forholdsvis lav bitrate. Å overføre en kanal over satelitt koster mindre dersom kanalen velger lav bitrate (lite data). Det er enorm forskjell på både SD og HD med høy og lav bitrate.

TVNorge var vel den første norske kanalen som var ute med en egen HD-sending. Og på den tiden syntest eg vanlig NRK hadde bedre bilde enn TVNorge HD. Nettopp fordi NRK sendte med veldig høy bitrate, mens TVNorge sparte penger på å sende veldig lav bitrate på en HD-kanal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet er at mange kanaler sender med forholdsvis lav bitrate. Å overføre en kanal over satelitt koster mindre dersom kanalen velger lav bitrate (lite data). Det er enorm forskjell på både SD og HD med høy og lav bitrate.

TVNorge var vel den første norske kanalen som var ute med en egen HD-sending. Og på den tiden syntest eg vanlig NRK hadde bedre bilde enn TVNorge HD. Nettopp fordi NRK sendte med veldig høy bitrate, mens TVNorge sparte penger på å sende veldig lav bitrate på en HD-kanal.

Noen jeg kjenner har en relativ ny og billig 32 tommers Philips-tv og har abonnement via Canal Digital satellitt. Bildene på SD er som regel elendige selv på en del meters avstand. Men på både HD-kanaler og vanlig dvd er forskjellen helt enorm. Så ja det er mye dårlig bitrate som sendes via satellitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...