Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lurer på om jeg har Mortons nevrom

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Som sagt så lurer jeg på om jeg har Mortons nevrom, men jeg får ikke alle symptomene til å stemme helt.

Jeg har vondt mellom 3. og 4. tå, det er ømt under forfoten, det blir verre av å gå med smale sko og generell belastning.

Det jeg ikke får til å stemme er at jeg ikke har brennende og stikkende smerter. En annen ting jeg er usikker på om stemmer er at jeg fikk smertene plutselig over natten.

Ellers har faren min operert Mortons nevrom tidligere, så det øker vel sannsynligheten for at jeg har det? Hos han gikk også smertene over ganske raskt når han fikk av seg skoene og belastningen avtok, mens hos meg er det konstant vondt, og har jeg belastet foten mye er smertene ganske sterk i flere dager.

Så, noen som har hatt dette og kan si litt om hvordan det føles?

Anonymous poster hash: 0307f...a80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå har jeg ikke giddet å google Mortons nevrom, men det du beskriver minner meg veldig mye om et stressfraktur (tretthetsbrudd) jeg hadde i fotbladet i 2008.. Kom deg til lege så de kan gjøre jobben sin du, men vit at stressfraktur ofte ikke er synlig på røntgen (selv måtte jeg på røntgen to ganger før de sendte meg til MR hvor de med en gang så stressfrakturet), så det kan hende du får brush off av legen når første røntgen ikke viser noe åpenbart.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Vel, med mindre du har metalliske objekter i kroppen så skader det ikke å ta MR og få bekreftet/avkreftet at det er Mortons nevrom eller tretthetsbrudd. Dessverre får du ikke MR-rekvisisjon ifra et et forum, du må nesten kontakte fastlegen eller legevakt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...